مقایسه فایبر سمنت برد و کامپوزیت

فایبر سمنت برد و کامپوزیت هر دو از مصالحی ساختمانی هستند که در سال های اخیر توسعه زیادی پیدا کرده اند و در ساختمان سازی به مقدار زیادی کاربرد دارند . کامپوزیت و فایبر سمنت برد وجه اشتراک زیادی با هم دارند که می توان با بررسی و مقایسه آن ها تصمیم گرفت که از کدام یک می توان استفاده ی بهتری برد . در ادامه در مورد هر کدام از آنها بیشتر توضیح خواهیم داد ، با ما همراه باشید .

معرفی فایبر سمنت برد و کامپوزیت

کامپوزیت در اصل از ورق های آلومینیوم به دست آمده است و جز مصالح ساختمانی پیشرفته محسوب می شود . فایبر سمنت برد نیز یک نوع مصالح ساختمانی پرکاربرد است که در بسیاری از سازه ها و در قسمت های مختلف آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

فایبر سمنت برد از صفحات سیمانی الیاف دار به وجود آمده است که از ترکیب سیمان مخصوص ، الیاف سلولزی ، سیلیس و آب تشکیل شده اند . این مواد در دستگاه اتو کلاو و تحت حرارت و فشار تبدیل به پانل سیمانی الیاف دار می گردد .

فایبر سمنت برد و کامپوزیت در چه مواردی کاربرد دارد؟

از فاببر سمنت برد و کامپوزیت می توان در موارد مختلف ساختمانی بهره برد :

در ساخت دیوارها و سقف های کاذب : امروزه ساخت دیوارها و سقف های کاذب جزئی از ساختمان های اداری و دفاتر کاری شده است و صاحبان آنها می توانند با استفاده از فایبر سمنت برد و کامپوزیت ، این اقدامات را در این بخش ها انجام داده و نیازی به ساخت و سازهای زمان بر و پر هزینه نداشته باشند .

در کف و نمای ساختمان : از فایبر سمنت برد در کف ساختمان های سبک نیز می توان استفاده کرد . علاوه بر این یکی از موارد بسیار پرکاربرد فایبر سمنت برد و کامپوزیت در نمای ساختمان است . فایبر سمنت بردها را می توان در رنگ های متنوع به کار برد و یا به صورت ترکیبی با دیگر مصالح ساختمانی از آن ها استفاده کرد . طرح های مختلفی مانند فایبر سمنت برد طرح چوب را می توان برای مصارف مختلف استفاده کرد .

مزایای استفاده از فایبر سمنت برد نسبت به کامپوزیت

استفاده از مصالح ساختمانی بیش از این که از لحاظ خاصیت مورد توجه باشد ، بیشتر بر اساس سلیقه ی فردی انتخاب می شود ، اما کم نیستند مهندسانی که کیفیت را نیز مد نظر قرار می گیرند و بر اساس این که در هر شرایطی کدام نوع مصالح بهتر جواب می دهد ، نوعی مناسب را انتخاب می کنند .

۱- مقاومت بهتر فایبر سمنت برد در برابر آتش سوزی

فایبر سمنت برد مقاومت زیادی در شرایط آتش سوزی از خود نشان می دهد و از بهترین نوع مصالح ساختمانی ضد آتش است . کامپوزیت در دو نوع ضد آتش و معمولی تولید می شود که نوع ضد آتش آن نیز نمی تواند به خوبی فایبر سمنت برد از خود مقاومت نشان دهد .

۲- تنوع طرح در فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد را می توان در طرح های مختلفی از جمله طرح چوب مورد استفاده قرار داد که می تواند زیبایی چوب را داشته باشد که هم مقاومت بیشتری در مقابل شرایط آب و هوایی دارد و هم هزینه ی بسیار کمتری نسبت به چوب دارد . همچنین نگهداری و تعمیرات بسیار کمی را نیاز دارد .

۳- فایبر سمنت برد گزینه ی مناسب در طراحی داخلی

با توجه به این که فایبر سمنت برد را می توان در نمای داخلی به کار بست و همچنین قابلیت رنگ پذیری نیز دارد بهتر از کامپوزیت در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت حالت صیقلی و فلزی دارد و نمی تواند گزینه ی مناسبی برای طراحی داخلی محسوب شود.

شباهت های فایبر سمنت برد و کامپوزیت

۱- فایبر سمنت برد و کامپوزیت هر دو جز انواع مصالح ساختمانی سبک وزن هستند و به همین علت می توان به آن ها در ارتفاع زیاد نیز استفاده کرد . استفاده از این دو نوع مصالح هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ وزن نسبت به سرامیک مورد مناسب تری هستند .

۲- سرعت اجرای هر دو نوع سمنت برد و کامپوزیت بالاست و در مدت زمان کمی می توان آن ها را استفاده کرد .

۳- فایبر سمنت برد و کامپوزیت دارای خاصیت عایق صوتی کمی هستند البته این دو مصالح دارای خاصیت عایق حرارتی هستند و باعث می شوند مصرف انرژی ساختمان ها را به مقدار زیادی کاهش دهد .

۴- هر دو به دلیل این که انعطاف پذیری بالایی دارند ، در مقابل زلزله مقاومت بالایی نشان می دهند . اما در برابر ضربه هر دو مقاومت کمی دارند و در جاهایی که احتمال ضربه دیدن وجود دارد بهتر است که استفاده نشود .

۵- از لحاظ قیمت تفاوت چندانی بین فایبر سمنت برد و کامپوزیت وجود ندارد ، ولی نوع ضد آتش کامپوزیت هزینه بیشتری دارد .

۶- هر دو نوع مصالح دارای خاصیت برش پذیری هستند که باعث می شود از آن ها بتوان در بخش های کوچک و گوشه ها نیز به خوبی استفاده کرد .

از فایبر سمنت برد و کامپوزیت در چه شرایطی استفاده می شود؟

بهتر است در نزدیکی دریاها و جایی که رطوبت به اندازه ی زیاد وجود دارد ، از فایبر سمنت برد استفاده کرد . در این مکان ها استفاده از کامپوزیت آلومینیوم توصیه نمی شود زیرا ممکن است دچار تغییرات رنگ به مرور زمان شود . حال آنکه کامپوزیت می تواند عایق خوبی در برابر صوت و حرارت باشد و در مناطقی با شرایط آب و هوایی سخت مناسب است .

از آن جا که تمامی کامپوزیت ها از نوع ضد آتش نیستند ، بهتر است که هنگام استفاده از آن ها در نما ، نوع ضد آتش آن استفاده شود . این نمونه از کامپوزیت هزینه ی بیشتری را بر دوش شما می گذارد ولی به هیچ عنوان نوع معمولی آن برای ساختمان در نظر گرفته نشود .

کامپوزیت دارای ظاهری سرد و صنعتی است ، و بهتر است بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری از آن استفاده شود . فایبر سمنت برد برای ساختمان های مسکونی می تواند مناسب تر و دارای ظاهر بهتری باشد . استفاده از فایبر سمنت برد و کامپوزیت در نمای خانه ها با توجه به کاربری می تواند متفاوت باشد .

شرکت تولید کننده و صادر کننده فایبر سمنت برد در ایران

تکنولوژی پیشرفته و اتوماسیون ( هوشمند سازی خط تولید ) به کاررفته در امر تولید پانل سیمانی فایبر سمنت برد ، این امکان را فراهم نموده است که محصول مورد نظر با قیمتی متعادل ، رقابتی مناسب و کیفیتی ارزنده ارائه شود . جهت اطلاع از قیمت فایبر سمنت و سفارش این محصول می توانید با همکاران ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند .