معروف‌ترین و بهترین محله‌ها در شهر تبریز برای خرید خانه

معروف‌ترین و بهترین محله‌ها در شهر تبریز برای خرید خانه : تبریز یکی از شهرهای بزرگ و یکی از پنج شهر مدرن  ایران است که قطب صنعتی و گردشگری و تجاری کشور به حساب می‌آید و تقریبا قیمت خرید خانه در تبریز با خرید خانه در تهران برابری می‌کند.برای پیدا کردن بهترین محله تبریز باید پس از بررسی بودجه‌تان، گرانترین محله تبریز و ارزانترین محله تبریز را شناسایی کنیم و به سراغ رنج کلی قیمت خانه در تبریز برویم تا متناسب با بودجه بتوانیم تصمیم بگیریم.در حالت کلی هر شهری را به سه دسته بالاشهر، میانه شهر و پایین شهر تقسیم بندی می‌کنند که شهر تبریز نیز از این تقسیم بندی مستثنی نیست. برای خرید خانه در تبریز ابتدا باید میزان بودجه‌ای را که می‌خواهید برای این کار اختصاص دهید، مشخص کنید. اگر به دنبال خانه‌ای لوکس در یک منطقه خوب هستید ما به شما محلاتی مانند میرداماد، جزیره گلی، خیابان خیام، ولیعصر، نوبر و زعفرانیه را پیشنهاد می‌دهیم که امکاناتی کامل داشته و البته قیمت بالایی دارند. این محله‌ها از خیابان‌های اصلی تبریز هستند و البته بسیار هم قدمت دارند.

معروف‌ترین و بهترین محله‌ها در شهر تبریز برای خرید خانه

معروف‌ترین و بهترین محله‌ها در شهر تبریز برای خرید خانه

محلات بام فرشته، فرمانداری، خیابان منظریه، یاخچیان و آبرسان گزینه خوبی برای افرادی با بودجه متوسط است که دسترسی خوبی به امکانات شهری دارد.محله‌های آزادی، حافظ، باغ میثم، بهار، امام خمینی و .. نیز در زمره ارزانترین محله تبریز است. برای آگاهی جامع‌تر از بهترین محله تبریز، با این مقاله همراه شوید.

معرفی محلات تبریز برای خرید خانه

در سال ۲۰۱۵ شهر تبریز به دلیل دارا بودن خطوط هوایی پیشرفته، طبیعت زیبا و دیگر امکانات متنوع آن، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از زیباترین، مدرن‌ترین و توسعه یافته‌ترین شهرهای ایران شناخته شد.

محلات شهر تبریز هم مانند شهرهای دیگر به سه قسمت بالاشهر، متوسط و پایین شهر تقسیم می‌شود. برای خرید خانه در تبریز، در میان این محلات شرق و شمال تبریز در زمره بهترین مناطق تبریز و مناطق بالاشهر هستند و غرب و جنوب جزو مناطق پایین به حساب می‌آیند.

شرق و شمال تبریز

بهترین محله تبریز برای خرید خانه و سکونت در قسمت شرق و شمال شهر قرار گرفته‌اند. محلاتی مانند ولیعصر، ائل گلی، میرداماد و زعفرانیه از جمله گرانترین محله تبریز هستند که خانه‌های لوکس و شیکی در آنها ساخته شده است.

بنابراین اگر بودجه مناسبی برای خرید خانه در تبریز دارید می‌توانید به این محلات سری بزنید. توجه داشته باشید که خانه‌های موجود در این قسمت شهر متراژ بالایی داشته و عمدتا هم قدیمی هستند و به لحاظ جغرافیایی موقعیت مناسبی دارند.

محله ولیعصر

این محله خود به سه قسمت مرکزی و شمال و جنوبی تقسیم می‌شود و در زمره گرانترین محله تبریز به حساب می‌آید و خانه‌هایی با متراژ بالا دارد. قسمت شمالی محله ولیعصر گرانتر از دیگر بخش‌ها بوده و در قسمت جنوبی ارزانترین آنها وجود دارد.

محله ائل گلی

ائل گلی هم از دیگر گزینه‌هایی است که به عنوان بهترین محله تبریز و گرانترین محله تبریز برای خرید خانه و سکونت به حساب می‌آید. در گذشته این محله یکی از روستاهای اطراف شهر تبریز بوده که به مرور زمان و گسترش شهرسازی این قسمت هم وارد حوزه شهری شد. برتری که محله ائل گلی در مقایسه با دیگر محلات دارد آب و هوای خوب و مطلوب آن است که به همین دلیل هم بسیاری از مردم برای خرید خانه در تبریز این محله را انتخاب می‌کنند.

محله زعفرانیه و میرداماد

محله زعفرانیه در قسمت جنوب شرقی تبریز قرار دارد که از قسمت شمالی به دانشگاه تبریز و از جنوب آن به محله میرداماد می‌رسد و از جمله گرانترین محله تبریز به شمار می‌رود. در برخی از مناطق این محله قدمت بعضی از خانه‌ها به سال ۵۷ برمی‌گردد. در زعفرانیه درمانگاهی وجود دارد که مزیت این محله را برای خرید خانه بیشتر کرده است.

محلات متوسط شهر تبریز برای خرید خانه

قیمت خانه در تبریز در محلاتی مانند مناطق مرکزی منظریه، آب رسان، بام فرشته، یاخچیان، استانداری، مرزداران، میدان ساعت، باغمیشه و … در سطح متوسط قرار دارد. این محلات موقعیت جغرافیایی خوبی داشته و در عین حال باید هزینه کمتری در مقایسه با محلات شمالی و شرقی برای خرید خانه بپردازید.

مزیت مهم دیگری که این محلات دارد، دسترسی به خدمات شهری در این مناطق است که کار رفت و آمد را برای ساکنین و با استفاده از حمل و نقل عمومی راحت کرده است. در محله مرزداران که محله‌ای نسبتا جدید است شما می‌توانید خانه‌هایی نوساز و با قیمت مناسب برای خود پیدا کنید.

ارزانترین محله تبریز برای خرید خانه

قیمت خانه در تبریز در این محلات بسیار مناسب‌تر از دیگر محلات است و اگر بودجه شما متناسب با دو بخش گذشته نیست، می‌توانید به محلات بهار، آزادی، حافظ، باغ میثم، استاد جعفری،‌ امام خمینی، سهند و اندیشه سری بزنید که در بخش جنوبی و غربی تبریز واقع شده‌اند. در حالت کلی هم ارزانترین محله تبریز شهرک‌های سهند و اندیشه هستند که کوی سهند از مرکز شهر فاصله زیادی دارد اما آب و هوای بسیار خوبی دارد و خرید خانه در تبریز در این محله با صرف هزینه کمی همراه است.

شهرک اندیشه نیز در قسمت غربی تبریز قرار دارد که در زمره ارزانترین محله تبریز به حساب می‌آید. این منطقه پرجمعیت و بسیار متراکم است که به دلیل ترافیک بالا و دارا بودن میدان بزرگ میوه و تره بار و آلودگی صنایع، آلودگی بسیار زیادی در این محدوده دارد.

قیمت خانه در تبریز و بافت مسکونی آن

قیمت خانه در تبریز همیشه بالا بوده و ارزش ملک در این شهر همواره در حال افزایش است به حدی که با یک بررسی آماری متوجه خواهید شد که شباهت زیادی میان تبریز و تهران در قیمت خانه وجود دارد. در بخش شمالی و شرقی که به آنها اشاره کردیم قیمت خانه بالاتر از دیگر مناطق بوده و بافت خانه‌ها به صورت برج‌های چند طبقه و لوکس و با متراژ بالا خودنمایی می‌کند.

حداقل متراژ خانه‌ها در این محدوده ۱۵۰ متر مربع است. در خیابان‌های این محلات شیب و سربالایی‌ و سرپایینی زیادی وجود و شما خانه‌هایی را خواهید دید که سال ساخت آنها به زمان انقلاب مربوط می‌شود.

اما در قسمت مرکزی و با قیمت متوسط شهر تبریز خبری از برج‌های چند طبقه و خانه‌های لوکس و رویایی نیست اما در عین حال این محلات موقعیت جغرافیایی مناسب و قیمت مناسب‌تری دارند.

در قسمت ارزانترین محله تبریز که در قسمت غربی و جنوبی واقع شده است، بافت خانه‌ها به این صورت است که آپارتمان‌هایی نوساز و با متراژ کوچک در آنها وجود دارد که به راحتی می‌توانید گزینه مورد نظر خود را در آنها پیدا کنید.

اگر هدف شما از خرید خانه در تبریز، آن است که  سرمایه گذاری کنید، می‌توانید بودجه‌ای را که در اختیار دارید در قسمت خانه‌های قدیمی صرف کنید زیرا تبریز دومین و مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه گذاری از این جهت است.

برای تحقق این هدف هم می‌توانید به سراغ محلاتی مانندی امیر هیث، حافظ ، سیلاب ، لاله ، منبه ، داداش آباد و دوهچی و نوبر بروید که از محله‌های قدیمی تبریز هستند و در آنها خانه‌های قدیمی زیادی برای فروش وجود دارد. از این حیث این محلات انتخاب‌های خوبی برای سرمایه گذاری هستند.

پیش خرید خانه در تبریز

اگر برای خرید خانه در تبریز بودجه کافی ندارید و قیمت خانه در تبریز برای شما بالا است، می‌توانید به سراغ گزینه پیش خرید بروید. دقت کنید که همه مراحل پیش خرید باید به صورت قانونی انجام شود و همه شرایط پیش فروش به دقت رعایت شود. این گزینه مزایای زیادی برای شما خواهد داشت و در شهر تبریز نیز در برخی از بازه‌های زمانی قیمت پیش خرید بسیار مناسب است.

قیمت پیش خرید خانه در تبریز با توجه به منطقه مورد نظر تعیین می‌شود و به این صورت است که مبلغی به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفته می‌شود که باقی آن بر طبق قراردادی که بین طرفین امضا می‌شود، پرداخت می‌گردد.

خرید خانه در تبریز برای زندگی دانشجویی

برای زندگی دانشجویی و خرید خانه دانشجویان مجبور هستند که در محدوده دانشگاه اقدام به خرید خانه کنند برای همین منظور نیز باید بدانیم که سه دانشگاه دولتی اصلی در تبریز وجود دارد که بسیار معتبر هستند که در این محلات علاوه بر گزینه‌های خوب برای خرید خانه، خانه اجاره‌ای هم وجود دارد. محلاتی مانند آبرسان، شهناز، میدان ساعت و طالقانی، محلات خوبی به لحاظ قیمتی برای دانشجویان هستند که به مرکز شهر نیز نزدیک هستند.

مراکز تجاری و تفریحی شهر تبریز

اگر قصد خرید خانه در تبریز را دارید باید بدانید که شهر تبریز مجهز به مراکز تجاری مدرن با امکاناتی متنوع است که از جمله آنها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • مرکز خرید لاله: مرکز خرید لاله از دو قسمت مرکز خرید و هتل پنج ستاره کایا تشکیل شده است که قسمت تجاری آن دارای ۶ طبقه و ۱۲۰ فروشگاه است که سینما، هایپرمارکت و شهربازی و فود کورت را نیز شامل می‌شود.
  • مرکز خرید جواهر: به جرات می‌توان مرکز خرید جواهر را یکی از زیباترین مراکز تجاری تبریز دانست که ۶۰ باب مغازه، رستوران، کافی شاپ، شهربازی و هایپرمارکت در آن وجود دارد.
  • مجتمع تجاری پردیس: مجتمع پردیس نیز در ۳ طبقه تجاری طراحی شده است که واحدهای تجاری آن ۱۵۵ واحد بوده و عمدتا به کار فروش پوشاک اختصاص دارد.
  • برج بلور: برج بلور برجی مرتفع با ۲۵ طبقه است که یک برج تجاری، اداری و خدماتی به حساب می‌آید. ۳ طبقه از این برج به واحدهای تجاری و یک طبقه از آن به فود کورت اختصاص دارد.
  • مجتمع ستاره باران: مجتمع ستاره باران مناسب آن دسته از افرادی است که می‌خواهند در قسمت غربی شهر تبریز اقدام به خرید خانه کنند. این مجتمع شامل ۳ طبقه بوده و از مراکز خرید غرب شهر تبریز است که طبقه‌ای را نیز به مادر و کودک و شهربازی اختصاص داده است. این مجتمع همچنین مجهز به هایپرمارکت و رستوران و کافی شاپ است.

از جمله مراکز تفریحی شهر تبریز نیز به تله کابین کوه عینالی تبریز، سورتمه تبریز، پارک ائل گلی و لونا پارک، شهر بازی باغلار باغی، پیست اسکی سهند و … می‌توان اشاره کرد که سالانه مسافران و توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند.

جمع بندی برای خرید خانه در تبریز

  • تبریز یکی از شهرهای بزرگ و یکی از پنج شهر مدرن ایران است که قطب صنعتی و گردشگری و تجاری کشور به حساب می‌آید.
  • بهترین محله تبریز برای خرید خانه و سکونت در قسمت شرق و شمال شهر قرار گرفته‌اند. در نتیجه گرانترین محله تبریز نیز دز همین حوالی است.
  • قیمت خانه در تبریز همیشه بالا بوده و ارزش ملک در این شهر همواره در حال افزایش است به حدی که با یک بررسی آماری متوجه خواهید شد که شباهت زیادی میان تبریز و تهران در قیمت خانه وجود دارد.
  • اگر هدف شما از خرید خانه در تبریز، آن است که سرمایه گذاری کنید، می‌توانید بودجه‌ای را که در اختیار دارید در قسمت خانه‌های قدیمی صرف کنید.
  • اگر برای خرید خانه در تبریز بودجه کافی ندارید و قیمت خانه در تبریز برای شما بالا است، می‌توانید به سراغ گزینه پیش خرید بروید.
  • محلاتی مانند آبرسان، شهناز، میدان ساعت و طالقانی، محلات خوبی به لحاظ قیمتی برای دانشجویان هستند که به مرکز شهر نیز نزدیک هستند.

خرید و فروش ملک

مهارت داشتن در خرید و فروش املاک در مدت زمان کوتاه و بازاریابی در این شغل یک استعداد ذاتی و نهادینه در هر فرد نیست ، این مهارت با آموزش و تجربه بدست می آید.  امروزه با فراهم شدن بستر های فضای مجازی امکان خرید و فروش ملک برای هر شخص به صورت مستقل فراهم شده است و هر فرد حتی با دانش کم می تواند وارد این حوزه شود. سایت های درج آگهی املاک و مستغلات در دهه اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

از طرفی با افزایش استفاده روزانه از موبایل و اینترنت، اولین جایی که افراد به دنبال رفع نیاز خود هستند، فضای آنلاین و سایت های اینترنتی است. از این رو ثبت آگهی در سایت های املاکی از راه های موثر در خرید و فروش املاک و مستغلات است.

https://b2n.ir/e60236