چرا مقاله بورسیه من رد شده است؟

جالب است بدانید که در هفتاد درصد مواقع وقتی یک مقاله علمی رد می‌شود مربوط به عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها و همین‌طور اصول نگارشی و ویرایشی است. کاری که قریب به‌اتفاق همه در مورد آن تجربه کافی را ندارند و حتی نمی‌توانند با وجود بررسی یک مقاله ثانویه در مورد آن اطلاعات کافی را به دست آورند. این موضوع صرفاً بر اساس تجربه به دست می‌آید.

درصورتی‌که مقاله شما در تأیید رد شده است لازم است این موارد را بررسی کنید: ممکن است مقاله شما ارتباط محتوایی درستی نداشته باشد. مثلاً فرض کنید که هر بند از مقاله‌ای که در حال حاضر آن را می‌خوانید شخص دیگری نوشته باشد. در این صورت دچار ناهمگونی می‌شود. چکیده‌های کوتاه و زیاد می‌تواند موجب نقص در مقاله شما شود. در هنگام چاپ مقاله برای بورسیه ارقام آماری به‌صورت ویژه‌ای مورد کنکاش قرار می‌گیرند؛ اگر آن‌ها را به‌درستی درج نکنید خیلی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید متوجه می‌شوند.

همین‌طور گاهی نمونه‌برداری و الگوسازی نامناسب نیز می‌تواند موجب رد شدن مقاله شما شود. حتماً باید مقاله خود را مطابق اصول نشریه‌ها بنویسید. یکی دیگر از وسیع‌ترین طیف‌های نقص مقاله‌ای که معمولاً با آن برخورد داشتیم مربوط به عدم تایپ صحیح عبارات، پاک‌نویسی و اشتباهات فاحش در متن است. اگر در این مورد تخصص و تجربه ندارید. حتی اگر یک مقاله کامل و کم غلط را پیش و روی شما قرار دهند. به همین راحتی نمی‌توانید غلط‌های املایی آن را چک کنید.

در نهایت مؤسساتی که این کار را برای شما انجام می‌دهند به‌صورت چندمرحله‌ای مقالات را بررسی کرده، از ابزارهای هوشمند و دیجیتال برای غلط‌گیری استفاده می‌کنند. اصطلاحاً این کار را پاک‌نویس ساختاری و لغوی مقاله می‌گویند که اهمیت زیادی نیز دارد.

در واقع نوشتن مقاله برای بورسیه یک روش مکمل است که شانس شما را بالاتر می‌برد. این مورد در کنار پروپوزال، نمرات و همین‌طور رشته تحصیلی و خواستگاه کشور مقصد می‌تواند از جمله تأثیرگذارترین روش‌ها برای رسیدن به این مسئله باشد. اما چگونه می‌توانیم ازروی نمونه مقاله‌های یک مرکز علمی و یا وب‌سایت در مورد انتخاب آن تصمیم بگیریم و عملیات نوشتن مقاله برای بورسیه را به آن‌ها بسپاریم. در این مورد نکات ریزودرشت زیادی در سطح اینترنت موجود است.

یکی از آن‌ها بر پایه نیازهای یک کشور از نظر ادبیات پژوهشی، اجتماعی، منطقه‌ای، تجاری و صنعتی خواهد بود. مثلاً کشور آلمان در ابعاد صنعتی و توسعه پلتفرم‌های هوش مصنوعی نیاز به مقالات گسترده و متنوعی خواهد داشت. دانشگاه‌های این کشور نیز از مقاله‌هایی با این موضوع استقبال می‌کنند. مثلاً در کشورهای دیگر شما می‌توانید با ارائه مقاله‌ای جامع در خصوص مهندسی صنایع و معادن، پزشکی و… به‌راحتی اپلای شده و بورسیه آن کشور و یا دانشگاهی مطلوب دریافت کنید.

برای این که بتوانید سریع‌تر و راحت‌تر اپلای دریافت کنید نیاز به نوشتن مقاله خواهید داشت. حتی اگر فارغ‌التحصیل شده‌اید می‌توانید در مقابل شرط معدل اگر پایین است به سراغ مقاله بروید. سعی شما باید بر نیازها و تمرکزهای دانشگاه موردنظر در مورد موضوعاتی باشد که همواره در هیئت‌علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

institute for Scientific Information یا به‌اختصار ISI یک مؤسسه اطلاعات علمی است که به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کند و در طول تاریخ کاری و سابقه فعالیت خود در زمینه علوم مختلف به بخش‌ها و دپارتمان‌های مختلفی تقسیم شد، به دیگر مراکز علمی ادغام گردید و در حال حاضر به شما این امکان را می‌دهد که مقالات را در قالب آن جستجو کنید و مواردی که مورد تأیید مراکز و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها باشد توسط این مؤسسه تأیید و در دسترس قرار می‌گیرد. متأسفانه در ایران سیستمی برای جستجو در بین این مقالات به‌صورت مستقل و یا داوری و بررسی مقالات بر حسب ISI وجود ندارد.

اما مقاله‌ ISI روی نمره نهایی و همین‌طور شانس شما برای دریافت اپلای و اقامت کشورها به‌واسطه تحصیل تأثیر بسزایی می‌گذارند نوشتن مقاله ISI چهارچوب‌های خاص خود را دارد. اگر قصد دریافت خدمات نوشتن مقاله برای بورسیه از یک مرکز علمی را دارید. نمونه مقاله ISI را از آن‌ها طلب کنید.

چرا نوشتن مقالات بورسیه را برون‌سپاری کنیم؟

در نهایت احتمالاً شما برای نوشتن مقاله برای بورسیه فرصت، تجربه و یا بودجه زیادی نخواهید داشت. معمولاً در این شرایط به شما پیشنهاد می‌شود که برون‌سپاری کنید. اما برون‌سپاری و یا مواردی مثل سفارش نوشتن مقاله ISI آی اس آی از یک مرجع معتبر برای شما چه مزایایی خواهد داشت؟

در واقع با برون‌سپاری نوشتن مقاله برای بورسیه شانس پذیرش شما چندبرابر افزایش می‌یابد.

این مراکز تجربه و توانایی بیشتری در ویراست، قالب‌بندی، ساختاربندی و نوشتن این‌گونه مقالات را دارند.

شما برای نوشتن مقاله نیاز به مبانی حرفه‌ای، روش ویراستاری، زبان و همین‌طور رفرنس‌دهی خواهید داشت که این کار توسط مؤسسات انجام می‌شود

به‌راحتی می‌توانید فهرست مقالات آکادمیک باارزش علمی بالا را به رزومه کاری، تجربی و دانشگاهی خود اضافه کنید.

می‌توانید با خواندن این مقالات فرم دهی به این‌گونه متون را بیاموزید و همین‌طور نحوه استدلال منطقی در آزمون را نیز بهتر کنید.

در نهایت نوشتن مقاله برای بورسیه یک برگ برنده برای کسانی است که می‌خواهند بی‌دردسرتر اقامت تحصیلی یک کشور را دریافت کنند و از امتیازات بی‌نظیر مهاجرت و حضور در دانشگاه‌های کشور مقصد استفاده کنند. در این روش شما نیازی به‌صرف وقت و آزمون‌ و خطا برای نوشتن مقالات آکادمیک نخواهید داشت.

معمولاً دانشجویان وقتی برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر آماده می‌شوند با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند که یکی از آن‌ها سختی شرایط پذیرش توسط دانشگاه‌های خارج از کشور است.