چجوری با خوردن برنج لاغر بشیم

چجوری حیاتی خوردن برنج لاغر بشیم؟ در صورتی که می‌خواهید وزن ناچیز کنید، رایج‌ترین توصیه‌ای که می‌شنوید این هست که برنج را کاملاً کنار بگذارید، چون میل کردن برنج می‌تواند شما را چاق کند! آیا حقیقتا برنج مقصر است؟ آیا برنج واقعاً سزاوار این تفکرات هست؟ به چه صورت ممکن است برنج که غذای اساسی اهل ایران ها می باشد منجر لاغری هم بشود؟ کشوری که نسبتاً نیم از مردمان آن نسبت به خرید اکثر برنج اقدام می کنند. اول، اجازه دهید بعضا از حقایق را به درستی اخذ کنیم. برنج نیکی چاق کننده می باشد و نه مضر است. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که اگر برنج سبب چاق شدن اشخاص می شود، چرا عمده مردمان آسیای شرقی با وجود تناول کردن روزانه برنج لاغر هستند؟ برنج رژیم غذایی کلیدی بیش از نیمی از جمعیت دنیا میباشد و 90 درصد برنج جهان از آسیا تهیه و تنظیم می شود. برنج مبداء غنی کربوهیدرات و فیبر میباشد که برای یک رژیم غذایی متعادل و مغذی واجب است. همینطور چربی و قند پاره ای دارد، به راحتی هضم می شود، فاقد گلوتن میباشد و منبع لطف از ویتامین B است.

شما می توانید از برنج لذت ببرید و همچنان وزن قلیل کنید و وزن خویش را تا آخر عمر حفظ کنید. اگر دلداده برنج هستید و نمی‌خواهید در حین کاهش وزن از مصرف برنج دست بکشید، در اینجا می‌توانید این فعالیت را انجام دهید:

1) تعادل انرژی را تمرین کنید
برای دستکاری وزن خود، بالا یا پایین، به یک اصل معمولی «تعادل انرژی» خلاصه می شود. برای کمتر وزن، می بایست تعادل انرژی منفی ساخت کنید، به همین معنی که باید کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می کنید بسوزانید. از سوی دیگر، برای افزایش وزن، بایستی تعادل انرژی مثبت ایجاد کنید، به این معنی که باید بیشتر از آنچه می سوزانید مصرف کنید.

بنابراین عامل اهمیت افزایش وزن شما به خاطر برنج نیست. البته این میزان تمام غذایی هست که در یک روز مصرف می کنید! به تیتر مثال، چنانچه تن شما 2000 کالری در روز می سوزاند، ولی در مجموع 2500 کالری مصرف می کنید، در آن روزگار ارتقا وزن رخداد می افتد. برای کاهش وزن، باید یا این که مقدار غذای خود را کمتر بدهید یا این که مرحله فعالیت خویش را افزایش بدهید یا هر دو را.

بله، شما می توانید برنج بخورید، البته همچنان می بایست در اختیار گرفتن وعده غذایی را تمرین کنید. درصورتیکه به خوردن انبوه برنج ادامه می دهید و آن را به گردن برنج می اندازید زیرا در هم اکنون افزایش وزن هستید، خوب، به همین عامل هست که کنترل وعده غذایی را تمرین نمی کنید.

پس چقدر باید بخوری؟ درصورتیکه هدف شما کمتر وزن است، آن را به 1 تا 2 پیاله ریز در روز نگه دارید. 1 کاسه ریز برنج پخته بسته به گونه برنجی که استعمال می کنید به طور معمول دربین 200 تا 250 کالری دارد. همچنین از آنجایی که برنج سرشار از کربوهیدرات است، می توانید بقیه انواع کربوهیدرات های نشاسته ای را در وعده غذایی که در آن یک وعده برنج می خورید حذف کنید. به طور نمونه در دربین برنج ها برنج ایرانی فجر کربوهیدرات بهتری دارد.

2) برنج را مهم سبزیجات و پروتئین میل کنید
یکی از دلایلی که برنج به عنوان چاق کننده شناخته می شود، شاخص گلیسمی بالای آن است. همین بدان معناست که خیلی سریع هضم می شود که می تواند منجر ارتقا ناگهانی تراز قند خون شما شود. در نتیجه، ممکن هست مجدد احساس گرسنگی کنید و بعداً کالری بیشتری بخورید.

شما می توانید حساس ترکیب آن دارای میزان زیادی سبزیجات و همینطور پروتئین از همین فرمان دوری کنید. سبزیجات سرشار از فیبر هستند که به شما امداد می نماید به جهت مدت طولانی تری سیر بمانید. به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی متعادل هنوز بایستی 1/2 سبزیجات، 1/4 پروتئین و 1/4 کربوهیدرات نشاسته ای باشد که در همین گزینه برنج خواهد بود.

3) برنج را سوای روغن میل کنید
همانطور که قبلاً اشاره کردم، برنج به تنهایی می تواند سالم باشد. ولی نه زمانی که آن را به یک پیاله برنج سرخ شده روغنی تبدیل می کنید، یا آن را دارای کره، خامه غلیظ یا این که روغنی طعم دار می کنید. همین سبب ساز بیش تر شدن چربی ها، شکر و کالری اضافی می شود که چنانچه به طور منظم آن را مصرف کنید، به به دور کمر شما کمکی نمی کند.

درست مانند یک تکه سینه مرغ. این یک غذای کامل سالم است، اینطور نیست؟ ولی نه هنگامی که آن را سرخ می کنید. به این ترتیب شیوه های آشپزی شما دارای زیادی دارد! انتخاب نمایید که برنج خود را بی آلایش بجوشانید. اگر می خواهید آن را طعم دار کنید، به مقداری که به کار گیری می کنید توجه داشته باشید

4) برنج آنگاه از تمرین ورزشی مصرف کنید
از آنجایی که بدن شما کربوهیدرات ها را به خوبی تحمل نمی کند، بهترین نحوه این است که از غذاهای مالامال کربوهیدرات یا این که نشاسته ای خارج از پنجره تمرین دوری کنید. پس از ورزش تنها غذاهای نشاسته ای مثل برنج، نان غلات کامل، کینوا، ذرت، جو، سیب زمینی، سیب زمینی مصرف کنید.

بدن شما کربوهیدرات ها را در سه ساعت آن گاه از تمرین به بهترین نحو تحمل و پردازش می کند، به این ترتیب همین بهترین زمان به جهت تناول کردن کربوهیدرات های نشاسته ای است. تناول کردن کربوهیدرات سپس از ورزش، ذخایر گلیکوژن شما را که در ارتفاع تمرین مصرف کرده‌اید، مجدد پر می‌کند. البته به یاد داشته باشید که هنوز باید در دست گرفتن بخش را تمرین کنید. این همچنین به این معنا می باشد که خارج از پنجره تمرین، رژیم غذایی شما می بایست عمدتاً شامل پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات باشد.

برنج سفید یا این که قهوه ای کدام خوبتر است؟
خب سوال بعدی اینه که چه جور برنجی بخورم؟ آیا می توانم برنج سفید بخورم؟ یا این که تنها باید برنج قهوه ای بخورم. برنج قهوه ای سالم تر از برنج سفید و استدلال با آن می باشد همین می باشد که همین برنج پولیش نشده باشد.

برنج قهوه ای در مقایسه اهمیت برنج سفید حتما مغذی تر است. فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دارد. اساسی ابلاغ این که اساسی همین حال، امروزه تولیدکنندگان برنج سفید را غنی‌سازی می‌کنند تا مواد مغذی از دست رفته در ارتفاع فرآوری را جایگزین کنند.

اکثر مردمان می توانند برنج قهوه ای و سپید را تحمل کنند. مهم این حال، بعضا از افراد، از پاراگراف من، هضم برنج قهوه ای برایشان طاقت فرسا تر است. من شخصاً از بهترین برنج ایرانی به کار گیری می کنم یا این که برنج قهوه ای و سفید را دارای هم مخلوط می کنم. این عمل هضم را برای تن آسان تر می کند.

انواع متمایز از برنج وجود دارد، ولی قیمت غذایی در بین آن‌ها دوچندان به تعویق نمی افتد. چنانچه از من بپرسید چه برنجی مصرف کنم؟ پاسخ بی آلایش من این است که یکی از را مصرف نمایید که از آن لذت می برید و به راحتی در دسترس است.

نتیجه

کاهش وزن استوار ترکیبی از ورزش منظم و رژیم غذایی سلامت است. در حالی که در همت به جهت کمتر وزن هستید، بدون چاره نیستید غذاهای گزینه علاقه یا این که اهمیت خود نظیر برنج را کنار بگذارید. تمرین در اختیار گرفتن وعده غذایی و به کار گیری از نحوه های تندرست به جهت طبخ وعده های غذایی کلیدی است. آیا شما شیفته برنج هستید؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید.

https://murl.com/ANAyj