نوشتن بخش چکیده و خلاصه در مقالات علمی پژوهشی پزشکی

نوشتن بخش چکیده و خلاصه در مقالات علمی پژوهشی پزشکی : نوشتن مقالات در عرصه ی پزشکی یک کار چند بعدی است در واقع در این نوع مقالات شما علاوه بر داده های آزمایشگاهی که به دست می آورید و این که داده هایی را که دیگر محققان در زمینه های دیگر به دست می آورند را شما با تلفیق و ترکیب دادن با پیامد های بالینی که در بیماران مشاهده می شوند به نتیجه علمی تر دست پیدا می کنیم در واقع مطالعات پزشکی پل ارتباطی بین آزمایشگاه و زندگی روز مره است . به همین دلیل این مقالات ارزش بالایی دارند ولی همان طور که در دیگر انواع مقالات به چشم می خورد شیوایی کلام و ترتیب و نوع نوشتن بسیار مهم است . هر چه مقاله ی شما روان تر باشد و درست تیتربندی و عنوان گذاری شده باشد بیشتر مخاطب به سمت خودش جذب می کند و باعث می شود خواننده تا پایان مقاله کشانده شود. برای این که بدانید در کجای مقاله isi پزشکی چه چیزی بنویسید این مقاله را برای شما آماده کرده ایم . برای مشاوره بیشتر درباره چاپ مقاله علمی پژوهشی با موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ تماس حاصل نمایید.
هدف چکیده در مقالات علمی پژوهشی  پزشکی چیست ؟
مقالات علمی پژوهشی پزشکی  موارد پزشکی و بالینی برای ثبت موارد بیماری های غیر معمول و نادر ، اختلالات و آسیب ها ضروری است . این باید نه تنها شامل جزئیات یک مورد خاص ، بلکه سابقه آن باشد و باید در ادبیات پزشکی نوشته شود .

قبل از این که محققان فرصتی برای مطالعه مقاله ی  شما داشته باشند ، به احتمال زیاد به دنبال فهرست های انتزاعی هستند تا اطلاعات مربوط به تحقیقات پزشکی خود را پیدا کنند . بنابراین ، هر دو عنوان و خلاصه برای ارائه جزئیات مهم در مورد گزارش پرونده بسیار مهم است . دستورالعمل ها و مثال های زیر به شما کمک می کند تا عنوان و خلاصه ای برای مقالات پزشکی ارائه دهید . .

۱ ) مقاله ی خود را برای مجله هدف خود قالب بندی کنید .

اطلاعات این راهنما به طور کلی برای ارسال به اکثر مجلات پزشکی در نظر گرفته شده است . با این حال ، هر مجله دارای قوانین خاص خود برای محتوا و قالب بندی است که در بخش ” دستورالعمل برای نویسندگان ” ، ” راهنمای نویسنده ” یا ” آماده سازی مقاله شما ” ارائه شده است . مقالات  مختلف بیماری را بخوانید تا سبک های قالب بندی مختلف مورد استفاده مجلات خاص را   بفهمید .

ویژگی برخی از مجلات برای ارسال یک مقاله ی پزشکی :
برخی از مجلات پزشکی شامل تعداد محدودی مقاله در مورد عنوان پژوهش شما است . همچنین مجلات پزشکی معتبر در زمینه مقاله ی  شما  وجود دارد . اکثر آن ها نشریات دسترسی آزاد هستند . چند مثال : مجله گزارش های پزشکی ، گزارش موارد پزشکی آکسفورد ، گزارش مواردBJR گزارش های موردی مجله بین المللی جراحی .

نوشتن بخش چکیده و خلاصه در مقالات علمی پژوهشی پزشکی
درج عنوان در مقاله
به عنوان اولین عنصر در مقاله  که خوانندگان مشاهده می کنند ، عنوان باید آموزنده ، مرتبط و مختصر باشد . این مقاله باید توجه محققان و سایر خوانندگان مجله را به خود جلب کند در حالی که معتبر و قانع کننده باقی می ماند .

موارد مفید برای افزودن عنوان :
شرایط مربوط به بیماری یا مشکل   : ارائه ، مورد غیرمعمول ، مورد نادر ، چالش ها ، عوارض ، علائم ، علل ، تشخیص ، درمان

شرایط بیماران : بیمار ، بزرگسال ، کودک ، نوزاد ، نوجوان ، سالمند ،    مرد / زن

از اصطلاحاتی که با مقاله ی اصلی شما کمی دور ایت و فاصله دارد نباید استفاده کنید تا اذهان را از هدف اصلی دور نکنید .

نمونه هایی از عنوان ها :

۱ )  “ارائه غیرمعمول لنفوم لنفوسیتیک کوچک اولیهSLL در یک زن مسن

۲ )    “چالش های مدیریت فیستول شریانی وریدی طحال در بیمار مبتلا به سیروز”

۳ ) سندرمCRESTیک علت نادر خونریزی مزمن دستگاه گوارش فوقانی در بزرگسالان”

۴) داکریوسیستیت سل اولیه: دو مورد از تومورهای کیسه اشکی تقلید می کنند

بخش مورد گزارش چکیده :
بخش چکیده قبل از خواندن مقاله باید مختصر ، کامل و قابل درک برای خوانندگان باشد  .

ساختار بخش چکیده :
پیش زمینه ( ۱  – ۲  جمله ) – ابتدا دلیل گزارش این مورد و اهمیت بالینی آن را توضیح دهید .

گزارش مورد ( ۳ – ۶  جمله ) – شرح مختصری از جزئیات پزشکی و جمعیت شناختی بیمار ، تشخیص آن  ، و مداخلات یا عوارض ، و نتایج را ارائه دهید . سطح جزئیات باید با توجه به اهمیت تازگی و نتایج پرونده تعیین شود .

بحث / نتیجه گیری (۱ – ۲ جمله ) – تأثیر بالینی و / یا پیامد های این مورد را به طور خلاصه ، خلاصه کرده و توصیه هایی را برای حوزه بالینی ارائه می دهد . جنبه های مقاله  را برجسته کنید که ممکن است پیامد های وسیع تری داشته باشد ، پیشنهاد اقدامات یا موضوعات جالب برای تحقیقات آینده باشد .

https://murl.com/gZ6vD