معرفی کامل ساعت مچی سیکو 5

معرفی کامل ساعت سیکو 5 : سیکو 5 اساساً یک ساعت عالی است: مقرون به صرفه، قابل اعتماد، مورد علاقه پیر و جوان.اجازه دهید به سال 1963 برگردیم، زمانی که سیکو 5 اصلی راه اندازی شد. “5” اشاره ای به ویژگی هایی است که هر ساعت سیکو 5 ارائه می دهد، مانند سیم پیچی خودکار، نمایشگر روز و تاریخ، مقاومت در برابر آب، تاج فرورفته در ساعت 4 و قاب بادوام. ارائه مجموعه ای از قوانین که می گوید چگونه یک ساعت باید ساخته شود. قوانین بر این اصل استوار است که هر کسی باید بتواند یک ساعت ورزشی قوی و بادوام را بخرد.

در طول نیم قرن از آن زمان، سیکو ده‌ها مدل محبوب را تولید کرده است که ایده آل بسیاری از افراد است. در سال 2019، سیکو خط تولید سیکو 5 را اصلاح کرد و دوباره آن را سیکو 5 اسپورت نامید. این نسخه کمی از خط قدیمی‌تر است: بزرگ‌تر، مقاوم‌تر در برابر آب، کمی گران‌تر. خط جدید Seiko 5 Sports دارای ارجاعاتی است که از SRPD (با قاب غواصی) و SRPE (صاف) شروع می شود

سیکو 5 از مشهورترین کالکشن برند معتبر و مشهور سیکو است. سیکو ۵  برای بیش از ۵۰ سال به طور پیوسته از دوام، عملکرد و ارزش بالایی برخوردار بوده است. تولید این کالکشن دوستداران ساعت مچی های مکانیکی در سراسر جهان را به شدت به خود علاقه مند کرد. سیکو فایو مجموعه ای با همان ارزش ها اما ظاهری تازه! ساعت مچی های این کالکشن از دوام و مقاومت بالایی برخوردارند که همین امر موجب محبوب تر شدن هرچه بیشتر این کالکشن می شود. برای خرید تمامی ساعت مچی های با کیفیت سیکو به این لینک مراجعه کنید. در این مقاله با کالکشن سیکو ۵ به طور کامل آشنا خواهیم شد. برای خرید ساعت مچی سیکو 5 اورجینال کلیک کنید.

تاریخچه ساعت سیکو

داستان سیکو در سال ۱۸۸۱، هنگامی که کینتارو هاتوری ۲۱ ساله، مغازه فروش و تعمیر ساعت را در توکیو افتتاح کرد، شروع شد. در سال ۱۸۹۲، وی کارخانه Seikosha را تأسیس کرد و شروع به تولید ساعت دیواری کرد. در طول دهه کینتارو به دنبال گسترش دامنه تجارت خود بود. در سال ۱۸۹۵، او یک ساعت جیبی، زمان سنج ایجاد کرد. این یک گام حیاتی به جلو بود که بدون آن آینده سیکو بسیار متفاوت بود زیرا زمینه ساز اولین ساعت مچی ژاپن بود. در سال ۱۹۲۴ اولین ساعت با برند سیکو تولید شد. اولین برند سیکو در ۱۹۶۰ تولید شد. این ساعتی بود که سیکو از نظر دقت “بهترین در جهان” را ایجاد کرد. جای تعجب نیست که سیکو مسئول ایجاد اولین ساعت کرونوگراف ژاپن نیز باشد. داستان آن با بازیهای المپیک ۱۹۶۴ که در توکیو برگزار شد، شروع شد که سیکو زمان سنج رسمی آن بود. تنها یک سال پس از انتشار اولین کرونوگراف ساخت ژاپن بود که سیکو اولین ساعت اختصاصی غواصان ساخته شده در ژاپن، سیکو دایور (Seiko Diver) با مقاومت ۱۵۰ متر در برابر آب را راه اندازی کرد. درسال ۱۹۶۹،  برند سیکو اولین ساعت مچی کوارتز در جهان را با نام تجاری آسترون (Astron) رونمایی کرد که یکی از مهم ترین اتفاقات در دنیای ساعت به شمار می رود. در سال ۲۰۲۱ سیکو ۱۴۰ ساله شد.

ویژگی های ساعت سیکو 5

اولین ساعت سیکو ۵ یعنی سیکو اسپرتماتیک ۵ (Seiko Sportmatic 5) در سال ۱۹۶۳ متولد شد، که اولین ساعت اتوماتیک با تاریخ در ژاپن بود و نوآوری های زیادی در آن وجود داشت و به طور کلی ساعت های سیکو ۵ مانند دیگر ساعت های سیکو با کیفیت، با دوام و قابل اطمینان و در عین حال مقرون به صرفه هستند.

ساعت مچی های سیکو ۵ پنج ویژگی اصلی دارند که به همین دلیل سیکو ۵ نام گذاری شده اند. این ویژگی ها عبارتند از:

موتور اتوماتیک خود کوک این ساعت
یک عدد تقویم نشان دهنده روز و ماه
داشتن قابلیت ضد آب بودن
تاج یا دسته کوک فرو رفته ساعت که در موقعیت ساعت ۴ قرار دارد
قاب بسیار مقاوم و با کیفیت ساعت

قیمت ساعت مچی سیکو 5

یکی از دلایلی که سیکو 5 را هیجان انگیز و محبوب کرده است، مقرون به صرفه بودن آن است. ساعت های سیکو 5 از سال ۱۹۶۳ به طور مکرر تولید می شوند و همواره محبوب بوده اند. وجود کالکشن سیکو ۵ این اطمینان را می دهد که تقریبا هر کسی در هر کجا می تواند یک ساعت مکانیکی مقرون به صرفه داشته باشد که بتواند یک عمر ماندگار باشد. همین طور با وجود ویژگی های جدید، این کالکشن از ساعت مچی های برند سیکو طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مجموعه FLIEGER ساعت سیکو 5

فلیگر “Flieger” از مجموعه ورزشی (Seiko 5) دارای یک طراحی نظامی که در اصل برای خلبانان تولید شده است، می باشد. چیدمان و طراحی ساعت های فلیگر باید واضح و آسان به منظور خواندن سریع و همچنین قوی و قابل اعتماد باشد

مجموعه SPORTS x ساعت سیکو 5

از ساعت مچی های این مجموعه نسخه های محدودی ساخته شده است. این ساعت مچی ها با مشارکت یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های ژاپنی One piece ساخته شده است.

Field collection ساعت سیکو 5

طیف جدیدی با طراحی نظامی «در میدان» به مجموعه ورزشی Seiko 5 ما می‌پیوندد – با الهام از سبکی که در اصل «ساعت سنگر» نامیده می‌شود،

ساخته شده است. و هدف از نام و سبک طراحی آن تداعی کردن قوی و قابل اطمینان بودن آن می باشد.

مجموعه Sense Style ساعت سیکو 5

این سبک نیز منحصر به فرد و خاص است. به نظر می رسد برخی از آنها عناصر الهام گرفته از طبیعت هستند. در این ساعت ها بین رنگ بند و رنگ صفحه ساعت هماهنگی وجود دارد و دارای جزئیات بسیاری هستند.

مجموعه Street Style ساعت سیکو 5

این زیر مجموعه نیز دارای ظاهر منحصر به فرد و مدرن و جوانانه است. از بند سلیکونی هم در این ساعت ها استفاده شده است. یک مدل مشهور به رنگ کاملا مشکی در این مجموعه وجود دارد و در دو مدل دیگر از انواع رنگ ها استفاده شده است.

مجموعه Suits Style ساعت سیکو 5

ظاهری برای تمام زمان ها! همان طور که از نام این زیر مجموعه پیداست، این کالکشن کمی رسمی تر است. این ساعت ها دارای بند حصیری استیل یا سیلیکونی هستند.

مجموعه Sports Style ساعت سیکو 5

تا کنون، بیشترین تعداد رفرنس ها را می توان در استایل اسپرت یافت، با شعار جالب فراتر از حد معمول! اکثر ساعت های این مجموعه دارای بند استیل هستند. برخی از قطعات زیبا به رنگ نارنجی، سبز متالیک، تمام مشکی و … در این ساعت ها وجود دارد. سبک اسپرت امکان انتخاب گسترده در بین ساعت های غواصی را فراهم می کند.

طراحی ساعت مچی سیکو 5

ساعت مچی های کالکشن سیکو 5 طراحی خاص و فوق العاده ای دارند. سبک طراحی آن ها کلاسیک و اسپرت است. آن ها پر زرق و برق نیستند اما یک ساعت قدرتمند و ارزشمند را به دارایی شما اضافه می کنند.

ساعت مچی سیکو 5 اصل را از کجا تهیه کنیم؟

متاسفانه با وجود سودجویان و کلاهبردارانی که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود، خرید ساعت مچی های اصل دشوار شده است. برای خرید ساعت مچی های اصل به فروشگاه ها و وبسایت های معتبر مراجعه کنید. خوشبختانه تمامی ساعت مچی های گالری ساعت مینت اورجینال هستند و دارای تنوع بالایی از انواع بهترین برندهای ساعت مچی و زیرمجموعه هایشان می باشد. برای خرید ساعت مچی های سیکو 5 اورجینال کلیک کنید.

در پایان

ساعت مچی های برند سیکو همگی از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. سیکو همواره در تلاش است تا همه افراد با هر سلیقه و نیاز را راضی نگه دارد. وجود کالکشن های متنوع این برند ساعت مچی ها را دوست داشتنی تر و کاربردی تر کرده است. زیرا تمامی کالکشن های سیکو از ویژگی های بسیار عالی و متفاوتی برای رفع نیاز همگان برخوردار هستند. ساعت سیکو 5 نیز از مشهورترین و باکیفیت ترین کالکشن های سیکو می باشد.