خطرات مصرف بیش از حد برنج

برنج غذای اساسی بیش از نیمی از جمعیت عالم بوده است. مناسب است، به طور گسترده در دسترس هست و به راحتی فراهم می شود. اهمیت این حال، در مورد افرادی که به دنبال کمتر وزن میباشند چطور؟ آیا برنج به جهت کمتر وزن موثر است؟ برنج سفید متداول ترین مدل برنج است که در سراسر عالم خورده می شود، چون پختن و میل کردن آن آسان میباشد و ماندگاری طولانی دارد. برنج سفید معمولا اهمیت برنج قهوه ای مقایسه می شود که یقین بر همین می باشد که جایگزین سلامت تری است. برنج قهوه ای یک برنج سبوس دار با سبوس و لایه جوانه است. برنج قهوه ای غنی از فیبر میباشد و منشاء لطف از منیزیم، فسفر، سلنیوم، تیامین، نیاسین، ویتامین B6 و منگنز است. برنج سپید تنها حاوی آندوسپرم حساس کربوهیدرات و پروتئین است و شامل لایه سبوس و جوانه نمی شود. فرآیندهای آسیاب و پولیش برای برنج سفید، مواد مغذی متفاوت را از برنج حذف می کند.

برنج و کمتر وزن: آیا برنج چاق می کند؟

ارتباط فی مابین برنج و کاهش وزن بر اساس گونه برنج – سپید یا این که قهوه ای – مختلف است.

برنج سفید ارزش غذایی کمتری نسبت به برنج قهوه ای دارد. در حیث گرفته می شود که تأثیر منفی بر بدن ندارد اما کمک متعددی به آن نمی کند. اصلی همین حال، شواهد روشنی وجود ندارد که نشان دهد برنج سفید اصلی ارتقا وزن دارای ارتباط است.

از طرف دیگر، برنج شمال و برنج سبوس دار مثل برنج قهوه ای به جای برنج سفید سفارش می شود چون سرشار از مواد مغذی است، منشاء مهربانی از فیبر می باشد و می تواند به شما کمک نماید به جهت مدت طولانی تری احساس سیری کنید. ممکن هست کمتر طعام بخورید و بنابراین محدوده وزنی سلامتی داشته باشید.

کدام برنج به جهت کاهش وزن مفید است؟

در حالی که برنج سپید ممکن می باشد منجر افزایش وزن نشود، فیبر و مواد مغذی کمتری نسبت به برنج قهوه ای دارد. محتوای فیبر غذایی موجود در برنج قهوه‌ای ممکن است حیاتی ایجاد احساس سیری طولانی‌تر، خودداری از تنقلات یا پرخوری و کمتر کالری دریافتی، به کمتر وزن کمک کند. برنج پف کرده، غلاتی که با حرارت دادن هسته برنج صحیح می شود، می تواند به جهت کمتر وزن هم موثر باشد.

برای کمتر وزن در روز چه میزان برنج بایستی بخورید؟

بهترین شیوه برای محافظت وزن در محدوده تندرست زمان تناول کردن برنج، در اختیار گرفتن میزان مصرف آن است. سفارش می شود مصرف برنج خویش را به 1 فنجان برنج پخته در روز محدود کنید.

بهترین زمان تناول کردن برنج به جهت کاهش وزن چه هنگامی است؟

اگر هدف شما کمتر وزن است، مطالعات نشان می دهد که ناهار بهترین دوران برای خوردن برنج است. برنج حاوی کربوهیدرات هایی است که انرژی را آزاد می نماید و شما را برای بقیه روز ادامه می دهد. علاوه بر این، کالری مصرف شده در طول روز می تواند در کار های روزانه سوزانده شود و به تیتر چربی ذخیره نشود.

چگونه به جهت کاهش وزن برنج بخوریم؟

برای کمتر وزن، به جای سرخ نمودن یا این که پختن آن در روغن یا این که چربی، برنج را بجوشانید یا این که بخارپز کنید. همچنین می توانید برنج را مهم سبزیجات پرفیبر یا این که منابع پروتئینی مانند مرغ یا این که بوقلمون یار کنید. همین اطمینان حاصل می کند که آن‌گاه از میل کردن برنج برای مدت طولانی تری سیر می مانید و بیهوده پرخوری یا فی مابین وعده نخورید.

خطرات مصرف بیش از حد برنج

خوردن بیش از حد برنج قهوه ای ممکن است سبب ساز نفخ، گاز معده، آروغ زدن و ناراحتی های گوارشی در برخی افراد شود. محتوای کربوهیدرات بالای آن می تواند سبب التهاب و ناراحتی گوارشی شود.

برنج می تواند تراز گلوکز خون شما را ارتقاء دهد و شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دهد. برنج سپید

به عنوان شاخص گلیسمی (GI) 72 و برنج قهوه‌ای اهمیت GI 50 است. اگر‌چه برنج قهوه‌ای در مقایسه اهمیت برنج سپید کندتر بر مرحله قند خون شما تأثیر می‌گذارد، البته هر دو گونه در مقایسه با سایر غلات کامل، محتوای فیبر مقداری دارند و می‌توانند سبب ساز ارتقا ناگهانی سطح قند خون می شود.

مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد برنج سفید ممکن هست خطر ابتلا به سندرم متابولیک را ارتقا دهد. عوامل خطر آن می تواند فشار خون بالا، قند خون ناشتا بالا، سطح های بالای تری گلیسیرید و دور کمر زیاد باشد.

سایر فواید برنج برای تندستی چیست؟

برنج فجر ایرانی به جز تامین انرژی و مواد مغذی اساسی، هیچ مزیت دیگری برای تن درستی ندارد. برنج سبوس دار مثل برنج قهوه ای اهمیت فواید ذیل است:

برنج قهوه ای حاوی تعدادی عنصر اثرگذار به جهت قلب مانند مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، لیگنان ها و فیبرهای غذایی است. بنابراین، می تواند تراز کلسترول خون را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت مدل 2 و چاقی را کمتر دهد.

سبوس یا این که لایه بیرونی برنج قهوه ای ممکن هست منشا خوبی از لیگنان ها و اسید فرولیک باشد که آنتی اکسیدان هایی حیاتی فواید سالمی مختلف نظیر کمتر خطر بیماری قلبی و سرطان هستند.

نتیجه

برنج سفید همگانی ترین مدل برنجی می باشد که در سراسر دنیا خورده می شود. برنج قهوه ای برنج سبوس دار دارای سبوس و برنج طارم دم سیاه لایه جوانه است. غنی از فیبر می باشد و منشاء مهربانی از منیزیم، فسفر، سلنیوم، تیامین، نیاسین، ویتامین B6 و منگنز است.

شواهد روشنی وجود ندارد که نشان دهد برنج سفید اهمیت ارتقاء وزن دارای ربط است. از سوی دیگر، برنج قهوه‌ای، مبداء خوبی از مواد مغذی و فیبر هست که می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، از پرخوری دوری کنید و در عاقبت به کمتر وزن امداد کنید.

بهتر هست مصرف برنج خویش را به 1 فنجان برنج پخته در روز محدود کنید.

اگر هدف شما کاهش وزن است، مطالعات نشان می دهد که ناهار بهترین زمانه برای خوردن برنج است.

برنج را به جای سرخ کردن یا این که پختن در روغن یا چربی بجوشانید یا بخارپز کنید. برنج را اساسی سبزیجات پر فیبر یا منابع پروتئینی همپا کنید تا به جهت مدت طولانی تری سیر بمانید و از پرخوری جلوگیری کنید.

خوردن بیش از حد برنج ممکن هست سبب نفخ، گاز معده، آروغ زدن و ناراحتی های گوارشی شود. مصرف بیش از حد برنج همچنین ممکن می باشد خطر ابتلا به دیابت دسته 2 و سندرم متابولیک را ارتقا دهد.

برنج سپید به جز تامین انرژی و مواد مغذی اساسی، هیچ مزیت دیگری برای تندستی ندارد. برنج قهوه ای می تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت گونه 2 و چاقی را کمتر دهد. همینطور حاوی آنتی اکسیدان هایی میباشد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهد.

خطرات مصرف بیش از حد برنج