تفاوت درگاه پرداخت واسط و مستقیم در فروشگاه اینترنتی

تفاوت درگاه پرداخت واسط و مستقیم در فروشگاه اینترنتی : تفاوت انواع درگاه پرداخت‌ های اینترنتی (واسط و مستقیم) یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین، انتخاب درگاه پرداخت و اتصال آن به سایت است و برای انتخاب درگاه مناسب لازم است از تفاوت های درگاه واسط و مستقیم آگاه باشید

شما میتوانید از فروشگاه ساز اوژن به صورت رایگان استفاده کنید و همین طور میتوانید تغییرات دلخواه را اجرا کنید . گروه نرم افزاری اوژن بیش از 8 سال است که در زمینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فعالیت می نماید. در حال حاضر با تمرکز بر روی فروشگاه ساز اینترنتی ، توانسته است محصولی با استاندارد بالا طراحی و تولید نماید.

تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و غیرمستقیم (واسط)

درگاه های مستقیم بانکی در اصل درگاه های ارائه شده توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت  PSP و درگاه های غیرمستقیم(واسط)، پرداخت یارهای معرفی شده توسط بانک مرکزی هستند که مجوزهای لازم را برای ارائه غیرمستقیم ابزارهای پرداخت دارند.

درگاه پرداخت مستقیم بانکی
درگاه پرداخت غیرمستقیم(واسط)
اخذ نماد اعتماد الکترونیک (e-namad)
اجباری
لازم نیست
مدت زمان دریافت درگاه پرداخت
حداقل ۲ تا ۳ هفته
یک روز کاری
ساختار گرافیکی
نامناسب
جذاب و کاربرپسند
امکان پیگیری آنی تراکنش ها
ندارد
دارد
سیستم های اطلاع رسانی لحظه ای (پیامک و … )
ندارد
دارد
افزونه (پلاگین) درگاه پرداخت
ندارد
دارد
پشتیبانی آنلاین
ندارد
دارد
کارمزد
ندارد
دارد
پنل گزارشات تحلیلی آنلاین
ندارد
دارد
امکانات جانبی ( کیف پول، تسهیم و … )
ندارد
دارد
مسیردهی هوشمند ( سوییچینگ )
ندارد
دارد

تفاوت انواع درگاه پرداخت های اینترنتی

نماد اعتماد الکترونیک ( ای نماد )

برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم حتما باید نماد اعتماد الکترونیک (e-namad )  داشته باشید اما برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط نیازی به “ای نماد” ندارید.

تفاوت مدت زمان دریافت درگاه پرداخت واسط و مستقیم

درگاه های پرداخت واسط در کمتر از ۱ روزه کاری فعال می شوند اما درگاه های پرداخت مستقیم نیاز به بررسی مدارک و مجوزها توسط بانک و PSP ها دارند به همین دلیل حداقل ۲ تا ۳ هفته تاخیر دارند و لزوما به تمامی کسب و کارها، درگاه پرداخت داده نمی شود

تفاوت ساختار گرافیکی درگاه واسط و مستقیم

درگاه های واسط مورد پسند کاربران و بسیار راحت و کاربردی طراحی می شوند اما درگاه های مستقیم ساختار راحت، جذاب و کارآمدی ندارند.

تفاوت پیگیری تراکنش ها در درگاه واسط و مستقیم

امکان پیگیری تراکنش ها در درگاه های مستقیم حداقل تا ۲۴ ساعت پس از انجام تراکنش وجود ندارد اما درگاه های واسط روش های پیگیری آنی و متفاوتی را برای بررسی تراکنش ها در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

سیستم های اعلان لحظه ای

درگاه های مستقیم سرویسی برای اطلاع رسانی لحظه ای تراکنش ها و تسویه ها ندارند درصورتیکه درگاه های واسط برای اطلاع رسانی جزییات تراکنش ها و پرداخت ها از سرویس های اعلان متفاوتی مانند پیامک، بات تلگرام، اپلیکیشن و استفاده می‌کنند