بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای هیدراته نگه داشتن بدن شما

برخی مایعات در واقع باعث می شوند آب بیشتری از بدن شما خارج شود. علاوه بر این، بسیاری از نوشیدنی‌های خوشمزه مانند قند، کربوهیدرات و نوشیدنی های حاوی کالری زیاد شامل مواردی هستند که ناچار به محدود کردن یا حذف کامل آنها هستید.

به گزارش ایسنا به نقل از اکساب شاپ، در این مطلب ما به شما کمک می کنیم تا تعیین کنید کدام نوشیدنی برای آبرسانی بهتر است و از کدام نوشیدنی اجتناب کنید.

بهترین نوشیدنی های آبرسان

بهترین نوشیدنی های آبرسان، آب سالم و غنی شده با اکسیژن و ویتامین های خانگی . کنجکاو هستید ببینید کدام نوشیدنی برای حفظ مایعات کافی در بدن شما بهترین است؟ سه مورد اول بهترین گزینه های آبرسانی شما هستند. بقیه مکمل های خوبی هستند.

آب

آب بهترین راه برای هیدراته کردن است و نیازی نیست برای تهیه آن خود را به زحمت بیاندازید. آب ارزان ترین و در عین حال مطلوب ترین نوشیدنی برای هیداراته نگه داشتن بدن است. خرید آب آشامیدنی بطری شده بهترین راه حل برای زمانی است که به آب سالم دسترسی ندارید.

شیر

از آنجایی که شیر بسیار غلیظ تر از آب است، ممکن است فکر کنید که شیر می تواند آب بدن را کم کند، اما اینطور نیست. علاوه بر کلسیم و ویتامین D، شیر حاوی پروتئین است که حتی در گرمترین روزها هم انرژی لازم را برای شما تامین می کند، یکی دیگر از کارهایی که آب نمی تواند انجام دهد. دقت کنید اگرچه شیر به آبرسانی بدن کمک می کند اما بازهم به پای آب معدنی و آب غنی شده نمی‌رسد.

دمنوش میوه و گیاهان

اگر نوشیدن آب ساده در طول روز برای شما سخت است، دمنوش میوه و گیاه راهی سالم برای طعم دادن بدون افزودن شکر است.

آب میوه

آب میوه حاوی حدود 85 درصد آب است که باعث آبرسانی فوق العاده آن می شود (فقط مطمئن شوید که 100 درصد آب میوه می میل می کنید). ویتامین های موجود در میوه های طبیعی نیز سالم هستند. با این حال مراقب محتوای قند باشید، زیرا آب میوه ها می توانند با قندهای اضافه مانع هیدراتاسیون شوند. اگر مقدار زیادی آب میوه می نوشید، آن را با آب ترکیب کنید.

هندوانه

خوب، پس این یک نوشیدنی نیست. اما هر بار که هندوانه می خورید، 92 درصد آب جذب می کنید. این بهتر از آب میوه است!

نوشیدنی های ورزشی

الکترولیت ها، کلمه ای علمی برای نمک ها، در نوشیدنی های ورزشی می توانند هیدراتاسیون را موثرتر کنند. نوشیدنی های ورزشی نیز طعمی معطر تر از آب دارند، بنابراین نوشیدن آنها برای کسانی که خود را مجبور به نوشیدن آب هستند راحت تر است. یا کسانی که مانند ورزشکاران به هیدراتاسیون سریع نیاز دارند. باز هم، به محتوای قند و کربوهیدرات توجه کنید، به خصوص اگر ورزش نمی کنید.

چای

چای های بدون کافئین عالی هستند، به خصوص اگر فقط دم کرده برگ چای در آب داغ باشد. فرقی نمی کند گیاهی، سیاه، سبز یا بابونه باشد. گرم یا سرد – چای به اندازه آب آبرسانی است. چای همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. در حالی که بهترین گزینه ممکن است پرهیز از کافئین به طور کلی باشد (دقت کنید چای ادرارآور است، به این معنی که آب بدن را کم می کند!)، نوشیدن چای معمولی در حد اعتدال به شما کمک می کند به هدف روزانه خود برای جذب مایعات برسید.

آب نارگیل

آب نارگیل دارای 95 درصد آب است که بهتر از آب میوه است. همچنین وقتی صحبت از محتوای قند و مواد افزودنی به میان می‌آید، معمولاً از آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی سالم‌تر است، اما حتماً مطمئن باشید که کاملا طبیعی است.

جایگزین های شیر

مطالعاتی نشان داده است که شیر آبرسان است، شیرهای دیگر مانند سویا، نارگیل یا بادام را آزمایش نکردند، اما کلینیک کلیولند شیرهای شیرین نشده را برای بچه ها به عنوان راهی برای هیدراته ماندن در تابستان توصیه کرد. بنابراین آنها یک راه حل مطمئن برای بزرگسالان نیز هستند.