اجاره کلبه در ییلاقات ماسال

ییلاق سوئه چاله ماسال: بیشتر مسافران، ماسال را با ییلاق اولسبلانگاه می‌شناسند؛ اما آیا می‌دانستید که عکس‌ها و تصاویری که در فضای مجازی از این ییلاق وجود دارد، در واقع متعلق به ییلاقی به نام سوئه چاله ماسال است؟ سوئه چاله از جاذبه های گردشگری ماسال است که در فاصله کوتاهی از اولسبلانگاه با خانه‌های رنگارنگ دو طبقه‌ای و مناظر سرسبز، هر بیننده‌ای را به حیرت وا خواهد داشت. سوئه چاله به عنوان یکی از بهترین مکان هایی است که افراد زیادی را از سراسر ایران به خود جذب می کند و گردشگران را نیز برای دیدن این ناحیه ترغیب می کند. روستای سوئه چاله ماسال در فصل تابستان برای گذراندن تعطیلات و آخر هفته ها دارای آب و هوای مناسبی می باشد. اگر از دور به این ییلاق نگاهی بیندازید به مانند یک زین اسب است که درواقع یک گودی بوده و برای عکاسان تصویر جالبی می باشد.
بهترین فصل سفر به ییلاق سوئه چاله ماسال
بازدید از ییلاق سوئه چاله ماسال در تمامی روزهای سال به صورت رایگان امکان پذیر است اما اگر می خواهید سوئه چاله در زیبا ترین حالت ممکن تماشا کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از اردیبهشت تا مهرماه را برای سفر انتخاب کنید که لذت دیدن مه گرفتگی و پدیده اقیانوس ابر را از دست ندهید و سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنید. برای بازدید از سوئه چاله حداقل به یک روز زمان نیاز می باشد و معمولا افرادی که به این منطقه سفر می کنند ترجیح می دهند که شب را در کلبه های جنگلی این منطقه سپری کنند تا از مشاهده طبیعت و منظره زیبا سوئه چاله در ساعات مختلف روز لذت ببرند.

کلبه های چوبی ییلاقات ماسال
ماسال یک منطقه سر سبز و بکر بوده که هر چشمی را به خود خیره می کند. این منطقه با داشتن زیبایی های فراوان سبب ساخته شدن کلبه هایی شده که می توانید با دیدن و یا اجاره برای اقامتتان از آن ها استفاده نمایید. کلبه های سراسر ماسال جلووه ای زیبا را به محیط می دهند و تماشای آن ها در درون طبیعت سبب می شود تا تصاویری زیبا در خاطرتان ثبت شود. البته این کلبه ها در طبیعت زیبای ییلاق سوئه چاله برای کسانی که علاقه زیادی به عکاسی دارند مناسب بوده تا بتوانند عکس های مورد نظر خود را ثبت نمایند.

کمپینگ در ییلاق سوئه چاله
اگر قصد دارید ییلاق سوئه چاله ماسال را برای مقصد خود انتخاب کنید بهتر است حداقل یک روز در این منطقه بمانید. بدین منظور می توانید با کمپ کردن برای اقامتتان اقدام نمایید. کمپین در این ناحیه فقط در ماه های گرم سال ممکن است چرا که در هوای سرد حتی ماندن در کلبه های این منطقه نیز امکان پذیر نمی باشد. در دو فصل بهار و تابستان که هوای شمال گرم بوده، در این منطقه دمای هوا میانگین 17 درجه بوده و تنها در این هوا می توانید به کمپ کردن فکر کنید.

در زمستان شاید مناظر برفی زیبا باشند و حتی ماشینتان آفرود باشد ولی مجبور خواهید شد برای اقامت به شهر ماسال بروید چون تحمل هوای سوزناک و سرد این منطقه سخت خواهد بود و به هیچ عنوان نمی توانید کمپ کنید. در تابستان امام بهترین گزینه پیش روی شما برای یک سفر اقتصادی و هیجان انگیز، کمپینگ در ییلاق سوئه چاله می باشد.آدرس ییلاق سوئه چاله: ماسال، مسیر گیلوان-ماسال، بعد از اولسبلنگاه، سوئه چاله

روستای کشه خاله ماسال بکر و ناشناخته
روستای کشه خاله ماسال بکر و ناشناخته که یه چاله بزرگ که دور تا دور این روستارو کوهای بلند دربر گرفته است ، این روستا سمت گیله سرا ( همان جاده شهرک صنعتی ) می باشد و انتهای این روستا به ییلاقات شاندرمن و ماسال منتهی می شود . شهرک صنعتی ماسال در این روستا واقع شده است ، فاصله این روستا به مرکز شهر ماسال ۳ الی ۴ دقیقه تا شاندرمن ۶ الی ۷ دقیقه و تا دریا ۲۸ دقیقه می باشد .

ییلاق اسپی ماسال
ییلاق اسپی دشت یکی دیگر از ییلاق های ماسال است که در هر فصلی از سال گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. علت نام‌گذاری این ییلاق، وجود اسب‌های وحشی در دشت‌ها است. دیدن گله اسب‌هایی که آزاد و رها در حال دویدن هستند، چهره زیبایی به این منطقه بخشیده و وجود اسب‌ها یکی از دلایل اصلی علاقه گردشگران به ییلاق اسپی دشت است.

یکی دیگر از جذابیت‌های منحصربه‌ فرد این ییلاق ماسال، مشاهده اقیانوس ابری است. این پدیده که تنها در ارتفاعات بالا رخ می‌دهد به دلیل به هم پیوستن ابرها به یکدیگر است، اقیانوسی از ابر را ایجاد می‌کند. مطمئنیم از دیدن منظره ابرهای در هم تنیده لذت خواهید برد.

https://murl.com/91OnY