آنچه باید در مورد سقف کاذب سمنت برد بدانید

آنچه باید در مورد سقف کاذب سمنت برد بدانید : آنچه که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم همانطور که از عنوان مقاله پیداست استفاده از فایبرسمنت به عنوان سقف کاذب می باشد . سقف کاذب دارای انواع زیادی است . این روزها متریال‌های بسیاری در زمینه طراحی و اجرای سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با این حال کاربرد مصالح جدید برای پوشاندن نازیبایی‌های سقف، نه تنها فضا را زیباتر خواهد کرد که با کیفیت‌تر از مصالح ساختمانی سنتی خواهد بود.
برخی از سقف های کاذب را می توانید به صورت پیش ساخته خریداری کنید. توجه داشته باشید آشنایی با سقف کاذب سمنت برد می تواند شما را در خرید بسیار آسوده خاطر کند. توصیه می کنیم اگر قصد خرید سقف کاذب را دارید حتما از سقف کاذب فایبرسمنت برد استفاده کنید. از این نوع سقف بسیار استفاده می شود. هم چنین لازم است بدانید که می توانید از سقف کاذب سمنت برد در محیط های با رطوبت بالا استفاده کنید.

آنچه باید در مورد سقف کاذب فایبرسمنت برد بدانید
همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد یکی از انواع سقف کاذب که به صورت پیش ساخته در دسترس عموم قرار دارد، فایبرسمنت برد است. این نوع سقف کاذب ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی دارد که محبوبیت آن را چند برابر می‌کند. به جای استفاده از سقف کاذب رابیتس که از قدیمی‌ترین انواع سقف کاذب است می‌توانید از سمنت برد استفاده کنید. زیرا به صورت پیش ساخته در بازار موجود است و برای نصب آن فضای مورد نظر شما به هیچ عنوان آلوده و کثیف نخواهد شد.

سقف کاذب سمنت برد در فضاهایی که رطوبت بالایی دارند یا در مکان‌های عمومی و فضاهای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزایای سمنت برد می‌توان به مقاومت بسیار زیاد در برابر رطوبت، آتش‌سوزی و … اشاره کرد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت سقف کاذب فایبرسمنت به وب‌سایت radiscompany.com مراجعه نمایید.

اجرا در سقف سمنت برد به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید سقف داخلی را به بهترین شکل ممکن پوشش دهید.

خرید سقف کاذب سمنت برد
اگر قصد خرید سقف کاذب فایبرسمنت برد را دارید در واقع باید بگوییم سقفی را که می خواهید بخرید در دسترس شما می باشد. با استفاده آن می توانید تمامی تاسیسات را در پشت آن پوشش دهید. از طرفی سقف کاذب سمنت برد دارای رنگ های زیادی می باشد و این امکان را به شما می دهد که برای منزل و محیط کار خود از آن استفاده نمایید. ترکیبی که برای ساخت سقف کاذب سمنت برد استفاده شده است :

الیاف سلولزی
افزودنی های آزبست
الیاف شیشه
از سقف کاذب سمنت برد می توان در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری استفاده کرد. لازم به ذکر است بگوییم پانل هایی که برای سقف سمنت برد استفاده میشود دارای اشکال مختلفی می باشد.

انواع پانل های فایبر سمنت برد
فایبر سمنت برد ساده در نمای ساختمان
فایبرسمنت طرح چوب
فایبر سمنت برد دکوراتیو
فایبر سمنت برد طرح مدرن
فایبر سمنت برد ساده بر روی دیوار داخلی و خارجی
طرح آجری
فایبرسمنت برد رنگی
۱٫ فایبر سمنت برد ساده در نمای ساختمان
این نوع سمنت برد در نمای ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. سمنت برد ساده در نما به صورت درزدار نصب می‌شود. شما می‌توانید برای نورپردازی ساختمان از این نوع سمنت برد استفاده نمایید تا بهترین نورپردازی را داشته باشید. ابعاد و ضخامت سمنت برد ساده، متفاوت است و بر اساس کاربرد، نوع ساختمان و متراژ تعیین می‌شود.

۲٫ سمنت برد طرح چوب
از این نوع سمنت برد علاوه بر نمای ساختمان برای سقف کاذب و دکوراسیون داخلی نیز به کار برده می‌شود. استفاده از سمنت برد طرح چوب در نماهای ویلایی و شهری به جای چوب طبیعی کاملا نرمال و ایده‌آل است.

۳٫ فایبر سمنت برد دکوراتیو
فایبر سمنت برد دکوراتیو با استفاده از تکنولوژی موجود در ژاپن و با روش اکسترود تولید می‌شود. این نوع سمنت برد می‌تواند نمایی زیبا و منحصر به فرد برای شما به ارمغان آورد.

۴. فایبر سمنت برد طرح مدرن یا شمسه
این نوع فایبر سمنت در نماهای لوکس تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طرح با استفاده از برش پانل‌های سمنت برد به وجود می‌آید که جزء زیباترین طرح‌های اجرایی برای نمای ساختمان می‌باشد.

۵. فایبر سمنت برد ساده بر روی دیوار داخلی و خارجی
فایبر سمنت برد برای استفاده در دیوارهای داخلی و خارجی به شکل دیوار خشک یا درای وال (Drywall) نصب و اجرا می‌شود. این نوع دیوار ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به وزن کم، ضد زلزله بودن، نصب آسان و سریع، مقاومت در برابر رطوبت، دوام و ماندگاری بالا و … اشاره کرد.

۶. فایبر سمنت برد طرح آجر
این نوع فایبر سمنت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نمای ساختمان می‌باشد. نصب و اجرای نما با استفاده از سمنت برد طرح آجر بسیار سریع و آسان صورت می‌گیرد. همچنین هزینه اجرای سمنت برد طرح آجر بسیار کم‌تر از آجر می‌باشد.

۷٫ فایبر سمنت برد رنگی
مواد اولیه‌ برای تولید فایبر سمنت برد رنگی عبارتند از: پودر کوارتز، سیمان پرتلند، رنگ دانه‌های معدنی، الیاف سلولز، مواد ضد آب کننده و … . این پانل‌ها بدون هیچگونه آزبست به تولید می‌رسند و به دلیل استفاده از رنگ دانه‌های معدنی طبیعی، رنگ آن‌ها خراب نشده و از بین نمی‌رود. این نوع سمنت برد در ۱۰ رنگ متفاوت به بازار عرضه می‌شود. این رنگ‌ها عبارتند از: زرد، نارنجی، سفید، قرمز، خاکستری روشن، خاکستری تیره، قهوه‌ای تیره، بژ و … .

مزایای سقف سمنت برد
یکی از مهم ترین دلایلی که سبب پرطرفدار بودن سقف سمنت برد شد مزایا و ویژگی های است از مهم ترین ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سبک وزن بودن سمنت برد
امروزه بیشتر مهندسان ساختمان تلاش می کنند که بار مرده ساختمان را کاهش دهند. از همین رو سعی می کنند که سقف را با وزرن کم تولید کنند. به طور کلی برای کاهش وزن سقف از الیاف سلولزی استفاده می کنند. با این وجود به گونه ای تولید شده اند که در برابر زلزله مقاوم باشند.

طول عمر و ماندگاری بالا
یکی از نکاتی که برای افرادی ساختمان سازی دارند کیفیت و طول عمر سقف می باشد. از آنجایی که برای پانل های آن از سیمان استفاده می شود می توان گفت که مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت دارد و از طرف دیگر شرایط سرما و گرمایی نمیتواند بر روی آن اثر منفی بگذارد.

قابلیت رنگ آمیزی
با رنگ آمیزی سقف کاذب سمنت برد می توان زیبایی خانه خود را چندین برابر کرد. بهتر است رنگ را طبق نوع محیط و متناسب با آن انتخاب کنید.

نصب سریع و آسان سمنت برد
تایل های سیمانی الیاف دار جزء سازه های خشک محسوب می شوند و برای زیرساخت آنها از فلز استفاده می کنند و در نتیجه پنل های سیمانی بر روی زیرساخت فلزی قرار می گیرد. همین عمل باعث سرعت بیشتر در هنگام نصب می شوند.

مقرون به صرفه بودن
قیمت ارزان محصول را می توان یکی از مهم ترین مزایای آن دانست شما می توانید با یک هزینه کم یک سقف بسیار عالی را نصب کنید.

روش نصب سقف کاذب سمنت برد
در این قسمت می‌خواهیم روش نصب سقف کاذب سمنت برد را برای شما شرح دهیم. توجه داشته باشید که برای نصب این نوع سقف کاذب به یک نصاب حرفه ای سقف نیاز دارید که با تجربه و مهارت باشد.

۱. زیرسازی فلزی

در ساختمان سازی، دیوارهای دور تا دور ساختمان از مصالح سبک ساخته شده‌اند. برای اجرای نما، تنها قسمت‌هایی که می‌توانند وزن آن را تحمل کنند تیرها و ستون‌های جلویی سازه ساختمان هستند. در نتیجه از وال پست یا سمنت برد برای انتقال وزن نما به سازه استفاده می‌شود.

۲. زیرسازی گالوانیزه

ضریب انبساط طولی سمنت بردها به دلیل جذب رطوبت و آن بالا می‌باشد. در نتیجه باید از پروفیل‌های گالوانیزه M شکل و V شکل برای داشتن زیرسازی بهتر استفاده نمود.

۳ . نصب سمنت برد

همانطور که گفتیم جذب رطوبت و آب در سمنت بردها بسیار زیاد است. منبسط و منقبض شدن این پانل‌ها در هنگام جذب و دفع رطوبت ممکن است محل اتصال پیچ‌ها به نما، دیوار یا سقف را با مشکل رو به رو کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توان در قسمت پشتی پنل از سیلرهای مخصوص برای سمنت برد استفاده کرد.

https://murl.com/6X2kz