کارهایی که نباید هنگام استفاده از زغال چینی انجام دهیم

کارهایی که نباید هنگام استفاده از زغال چینی انجام دهیم : زغال بریکت یا زغال چینی ، زغال فشرده ساختار متفاوتی نسبت به ذغال طبیعی دارد. زغال بریکت ذغال دست ساز است. آنها به دلیل ساختار طبیعی ، ضریب فشردگی و ساختار کربن به این شکل در آمده و دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. هنگام استفاده از زغال بریکت یا چینی ، به دلیل اشتباهات فراوان در استفاده نمی توان اغلب موارد نتیجه ی مطلوب و دلخواه را به دست آورد.

در ادامه به چند مورد از استفاده های غلط رسیدگی  و بررسی می کنیم :

۱٫ زغال بریکت مانند ذغال چوبی معمولی می شکند ولی نباید آن را هنگام استفاده به صورت عمدی شکست

۲٫ ساخت ترکیبی مخلوط از زغال بریکت و زغال معمولی یا چوبی برای احتراق بیشتر که در این روش شما صرفا زغال بیشتری مصرف کرده اید.

۳٫ استفاده از زغال چینی در یک مکان با باد زیاد

۴٫ استفاده از هود ها یا هواکش های بزرگ و درجه مکش بالا هنگام استفاده از زغال چینی

۵٫ باد زدن مداوم زغال چینی

۶٫ استفاده از زغال بریکت در کوره ها یا منقل های با عمق بسیار کم

۷٫ هنگام استفاده از زغال ریکت ، دائماً آن را انبرها یا گیره ها بچرخانید و از جای خود حرکت دهید.

۸٫ قرار دادن زغال چینی روی هم و محکم کنار همدیگر چیدن

در صورتی که این گونه رفتارهای اشتباه و غلط را دارید ما توصیه می کنیم که سریعا ترک کنید چون به جای سود بیشر ضرر عایدتان می شود و باعث می شود عمر این ذغال ها کم شود و سریع بسوزند و شما نتوانید سود و توانایی واقعی آن را ببینید . در برخی موارد عیب را از زغال می دانید به جای اشتباهات خود . در کل در مقایسه ی بین زغال چینی با کیفیت و کم کیفیت حداقل ۴ ساعت احتراق دارد و می توان آن را بار ها استفاده کرد. اگر زیر چهار ساعت طول می کشد حتما در روش شما اشکال وجود دارد و باید آن را تغییر دهید .

ذغال سوراخ دار مکعبی چینی

زغال های بریکتی منفذ دار  زغال هایی هستند  که از مواد و پس ماند های بلا استفاده ، دور ریز ، بازیافت یا مواد زائد سبزیجات به دست آمده اند ، با روش های ویژه و با تکنولوژی به روز  در کوره های کربن زباله های جمع آوری شده  سوخته ، با دستگاه های فشار خرد و فشرده می شوند . طول عمر این نوع زغال بریکت بسیار بیشتر از ذغال معمولی است در صورتی که از نحوه ی مصرف آن آگاه باشیم . از آنجا که به دلیل ساختار فیزیکی و خواص کربن موجود در آن به راحتی فشرده می شود ، در هنگام سوختن در معرض اکسیژن کم قرار می گیرد بنابراین حداقل دو برابر بیشتر از ذغال معمولی دوام می آورد و سود بیشتری برای مصرف کننده ایجاد می کند.

از آنجا که از مواد اولیه کاملاً طبیعی تولید می شود ، دوده و بو ایجاد نمی کند ، می توان از آن در مناطق بسته استفاده کرد ، باعث شعله زیاد نمی شود ، گرمای همگنی را ایجاد می کند و از پخته شدن یکنواخت گوشت شما می توانید اطمینان کامل به دست آورید. این ویژگی به دلیل کالری بالای موجود در آن است که از خواص کربن موجود در آن است. به همین دلیل می توانید مقدار زیادی از محصولات را با ذغال کم بپزید. از آنجا که کاملاً کربنیزه است یعنی از نظر اتم های کربن غنی است ، در هنگام سوزاندن گازهای سرطان زا منتشر نمی کند و کاملا زیستی است. از طرفی مقدار کمی هم خاکستر ایجاد می کند که شما را از درد سر تمیز کردن نجات می دهد.

  • اگر به درستی استفاده شود ، به راحتی خواموش می شود ، و در صورت عدم استفاده از آن خطر احتراق و آتش سوزی های شدید ندارد.از آنجا که این یک محصول زیست محیطی است ، می توانید خاکستر را به عنوان کود بسیار کار آمد با ریختن خاکستر بر روی گیاهان استفاده کنید. البته که خاکستر خنک شده .
  • در هنگام ساخت هیچ درختی قطع نمی شود. استفاده از این ذغال چینی سوراخ دار یک انتخاب آگاهانه و احترام به طبیعت است. .
  • در طول و اندازه های مختلف تولید می شود شما می توانید اندازه های کوتاه یا بلند را با توجه به کار و هدف خود از مصرف انتخاب کنید.
  • ذغال بریکت یا چینی بسیار تمیزتر از زغال چوبی است ، بسته بندی شده در جعبه ها ، بدون شکستگی و گرد و غبار است ، محیطی را که در آن هستید آلوده نمی کند ، اثری از زغال سنگ بر روی دست شما باقی نمی گذارد ، جرقه تولید نمی کند ، سوزاندن و استفاده از آن بسیار مناسب است.
  • ذغال بریکتی منفذ دار دوستدار محیط زیست ، کارآمدترین و کم خطر ترین منبع انرژی در زمان های اخیر است.