چگونه می توانید یک فروشگاه اینترنتی مناسب برای موبایل ایجاد کنید

چگونه می توانید یک فروشگاه اینترنتی مناسب برای موبایل ایجاد کنید : پیش‌بینی و انطباق با روندهای جدید یا تغییرات عمده مطمئناً می‌تواند به کسب‌وکار شما مزیت رقابتی بدهد (و عدم انجام این کار می‌تواند شما را مجبور کند از رقابت خارج شوید). تجارت الکترونیک موبایلی یکی از این گرایش هاست که برای ماندن در بازی باید خود را وفق دهید. اگر فکر می کنید موبایل آینده محاسبات است، احتمالاً در اشتباه هستید، زیرا موبایل تقریباً زمان حال است (آینده چیزی شبیه به عینک گوگل است). اگر از پلتفرم های آماده مانند فروشگاه ساز اوژن استفاده می کنید نباید نگرانی بابت موبایل فرندلی بودن آن داشته باشید، چون این پلتفرم ها از ابتدا سازگار با موبایل طراحی می شوند ، اما اگر از دیگر پلتفرم ها برای فروشگاه اینترنتی استفاده می کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید:

در این برهه از زمان، مصرف کنندگان ایالات متحده در مقایسه با دسکتاپ ها، زمان بیشتری را در فروشگاه های آنلاین با استفاده از تبلت یا تلفن های هوشمند صرف می کنند. از ژوئن 2010 تا ژوئن 2013، مرور اینترنت تلفن همراه شاهد افزایش چشمگیر 359 درصدی در مقایسه با رشد ناچیز 4 درصدی در رایانه های رومیزی بود. تنها در سال 2013، فروش تجارت تلفن همراه 63 درصد رشد کرد. طراحان کهنه کار سال هاست در مورد رویکرد اول موبایل صحبت می کنند. به طور خلاصه، اگر شروع به فکر کردن به مشتریان بالقوه خود در جستجوی فروشگاه آنلاین شما از طریق تبلت یا تلفن های هوشمند کرده اید، دیگر دیر شده اید. با این حال، بهتر است دیر شود تا هرگز، علاوه بر این، بسیاری از فروشگاه های آنلاین شروع به جبران این تغییر نکرده اند، بنابراین شما در شرکت خوبی هستید.

پس باید چکار کنید؟

به بیان ساده، باید فروشگاه آنلاین خود را طراحی/بازطراحی کنید تا مطمئن شوید که برای کاربران تلفن همراه پاسخگو، سازگار و کاربرپسند است. زیرا می‌خواهید فروشگاه آنلاین شما در همه دستگاه‌ها، از جمله رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های هوشمند، اما نه محدود به آن، ظاهر شود و عملکرد یکسانی داشته باشد.

ایجاد یک وب سایت مجزا برای موبایل در مقابل طراحی تعاملی ؟!

در حالی که ایجاد یک وب سایت جداگانه برای تبلت ها یا دستگاه های تلفن همراه یک گزینه امکان پذیر است، معمولاً بهتر است به دنبال طراحی واکنش گرا (یک وب سایت واحد که با دستگاه ها یا اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است) بروید. زیرا مدیریت، بروز رسانی، بازاریابی و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی شما را آسان تر می کند. از طرف دیگر، یک سایت مجزا برای موبایل می تواند به شما در کاهش محتوا یا محدود کردن کلی تصاویر کمک کند. شما همچنین می توانید ایجاد یک برنامه را در نظر بگیرید زیرا مصرف کنندگان ترجیح می دهند وب سایت های خرید آنلاین را از طریق برنامه ها در مقایسه با وب مرور کنند. با این حال، برای کسب‌وکارهای کوچک و فروشگاه‌های آنلاین، ایجاد یک طراحی سازگار با موبایل و واکنش‌گرا معمولاً گزینه‌ای کاربردی‌تر است.

نکات مهمی را در ادامه به شما کمک می کند تا یک وب سایت سازگار با موبایل ایجاد کنید.

آن را ساده کنید

– یک طراحی پیچیده یا درهم بر روی یک صفحه نمایش 19 اینچی بد به نظر می رسد، چه رسد به اندازه 3 یا 4 اینچی موجود در تلفن هوشمند. بنابراین، شما نیاز دارید که نسخه موبایل وب سایت خود ساده و دقیق باشد.

– از ناوبری یا نوار منو شروع کنید. شما باید آنها را در قالب یک منوی کشویی ترجیحاً در زیر نام و شرح کسب و کار خود ارائه دهید. از دیدگاه مشتری در حال گشت و گذار در فروشگاه شما با تلفن هوشمند فکر کنید. به جای افزودن پیوندهایی به تاریخچه کسب و کار خود یا صفحه درباره ما، احتمالاً باید پیدا کردن آنها را آسان تر کنید و مستقیماً به فروشگاه شما بروید و محصولات شما را بررسی کنید. بنابراین، منوی پیمایش را کوتاه و ساده نگه دارید و یک نوار جستجو به آنها بدهید تا بتوانند به راحتی صفحاتی را که در نسخه موبایل فرندلی خود حذف کرده اید جستجو کنند.

– در مورد طراحی ها یا طرح بندی های وب واکنش گرا هیچ راه حل یکپارچه ای وجود ندارد. طرح بندی تک ستونی می تواند یک شرط مطمئن باشد، به خصوص در صفحه نمایش نسبتا کوچکتر تلفن همراه. چیزی به سادگی یک لوگوی کسب و کار و توضیحات به همراه فهرست مطالب نقطه شروع خوبی است که به مشتریان اجازه می دهد مستقیماً به بخش های مورد نظر خود بروند. و همچنین به صفحه اجازه می دهد تا به راحتی بین حالت افقی یا عمودی تغییر کند. اما ممکن است کمی بیش از حد بی مزه به نظر برسد، بنابراین می توانید نمونه هایی را به صورت آنلاین جستجو کنید یا از فروشگاه های آنلاین مختلف از یک دستگاه تلفن همراه دیدن کنید تا مقداری الهام پیدا کنید.

آن را سریع کنید

بعد از اندازه صفحه نمایش، دومین تفاوت بزرگ بین رایانه رومیزی و گوشی هوشمند، سرعت اینترنت است. در حالی که ما به نقطه‌ای می‌رسیم که مرور در تلفن‌های هوشمند به همان سرعتی که می‌توانید روی دسک‌تاپ انتظار دارید سریع و یکپارچه خواهد بود، اما شما نباید وب‌سایت خود را با بهترین سناریو طراحی کنید. و حتی اگر کاربران تلفن همراه سرعت یکسانی داشته باشند، معمولاً مانند کاربران دسکتاپ وقت یا حوصله ندارند.

به طور طعنه آمیزی، مصرف کنندگانی که از طریق تلفن های همراه مرور می کنند، ویدیوها یا تصاویر را به متن ترجیح می دهند. بنابراین شما نمی توانید با از بین بردن تمام تصاویر یا فیلم ها خلاص شوید. علاوه بر این، تصاویر یک الزام مطلق برای یک فروشگاه آنلاین هستند، بنابراین باید نسخه با وضوح کمتری از تصاویر را در اختیار آنها قرار دهید. برای ویدیوها، باید از فناوری و پخش کننده ویدیویی استفاده کنید که تجربه ویدیویی بی عیب و نقصی را ارائه می دهد. عملکردهای بزرگنمایی ویدیوها و تصویر باید تقریباً روی همه دستگاه های تلفن همراه و نرم افزارهای عامل به خوبی کار کنند.

همین امر در مورد محتوا و ویژگی های اضافی نیز صدق می کند. سعی کنید آنها را به حداقل برسانید. ویژگی‌های زیاد یا محتوای طولانی هیچ کاری نمی‌کند جز اینکه مشتریان شما را با طولانی‌مدت بارگذاری آزار می‌دهد. علاوه بر این، همانطور که قبلاً پیشنهاد شد، شخصی که از طریق تلفن همراه مرور می‌کند، علاقه چندانی به این همه گرافیک فانتزی، انبوه محتوا، ویژگی‌های اضافی یا افزونه‌ها نخواهد داشت. سعی کنید تعداد درخواست ها یا انتقال داده ها را برای سرعت بهتر کاهش دهید.

فاکتور “لمس” را در ذهن داشته باشید:

سومین تفاوت بزرگ، تمرین استفاده از انگشتان برای مرور و ضربه زدن روی صفحه در مقایسه با استفاده از ماوس و کلیک است. بنابراین، همه لینک‌ها و دکمه‌های شما باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که به راحتی ضربه بزنند، بدون اینکه هر بار که می‌خواهند روی یک پیوند ضربه بزنند، صفحه را فشار داده و زوم کنند. از فاصله بین پیوندها یا دکمه ها عاقلانه استفاده کنید.

هنگام طراحی فروشگاه آنلاین خود، به یاد داشته باشید که کاربران گوشی هوشمند یا تبلت را با یک دست گرفته و از دست دیگر برای پیمایش محصولات و پیشنهادات شما استفاده خواهند کرد. وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که تنها چیزی که آنها نیاز دارند این است که بدون نیاز به چرخاندن تلفن هوشمند بین حالت افقی یا عمودی، یا برای بزرگنمایی و کوچک نمایی دائماً، آن را بکشید و ضربه بزنید.

سبد خرید و فرآیند پرداخت

بسیاری از سبدهای خرید سازگار با موبایل و ابزارهای تجارت موبایلی در دسترس هستند. اما صرف نظر از اینکه از کدام سبد خرید استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آنها را مجبور به پر کردن فرم های طولانی و فیلدهای غیر ضروری نکنید. تا جایی که ممکن است از گزینه‌های کشویی استفاده کنید و مطمئن شوید که هنگام سفارش، متن زیادی وارد نمی‌کنند.

اگر فرآیند تسویه حساب شما مستلزم آن است که ابتدا ثبت نام کنند، ایمیل های خود را تأیید کنند، و سپس قبل از ثبت سفارش وارد سیستم شوند، بیخود است که مسیر آسان تری را انتخاب کنند و ترک کنند.

برخلاف رایانه‌های رومیزی، تراکنش‌های تجارت تلفن همراه اغلب به صورت عمومی انجام می‌شوند، بنابراین هرچه بیشتر بتوانید با استفاده از یک پرداخت و درگاه پرداخت شناخته شده برای ایمن‌سازی آن انجام دهید، بهتر است.

در نهایت، فراموش نکنید که به جای نگاه کردن به نسخه های موبایل از طریق یکی از آن شبیه سازهای آنلاین، فروشگاه آنلاین خود را، به طور ایده آل، روی دستگاه های واقعی مانند تلفن هوشمند یا تبلت، در حالی که کاربران هدف خود را در ذهن دارید، آزمایش کنید. از نظر ظاهری خوب هستند، اما باید این احساس را داشته باشید که وب سایت، سبد خرید یا تسویه حساب شما چگونه کار می کند.