چه رشته هایی پایان نامه دارند؟

چه رشته هایی پایان نامه دارند؟ انجام پایان نامه برای دانشجویان ارشد و دکتری به عنوان بخش مهمی از تحصیل دانشجو محسوب می شود که بدون انجام پایان نامه دانشجو نمی تواند فارغ التحصیل شده و مدرک تحصیلی خود را تحویل گیرد. مراحل انجام پایان نامه پایان نامه در همه رشته های دانشگاهی مانند رشته های انسانی، علون پایه، فنی و باقی رشته ها مشابه است. تنها تفاوت انجام پایان نامه در تمامی رشته های دانشگاهی در روش تحقیق است. به عنوان مثال روش تحقیق در رشته ای مانند زیست شناسی، شیمی، بیوشمی و … مربوط به کارهای آزمایشگاهی بوده و در رشته ای چون رشته های انسانی، روانشناسی، مشاوره و … در اغلب مواقع به صورت پرسشنامه و تحلیل داده های جمع آوری شده می باشد. به طور کلی روش تحقیق هر رشته مطابق با موضوع آن مشخص می گردد.

تعریف پایان نامه

پایان نامه چیست و تعریف پایان نامه چگونه است؟ دانستن پاسخ اینکه پایان نامه چیست می تواند در انجام پایان نامه کمک کننده باشد. بر اساس تعریف، پایان نامه نوشته ای است که باید با پژوهش، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها به سوالی علمی پاسخ دهد.

پایان نامه برای چه مقطعی است؟

پایان نامه برای مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری طبق رشته تحصیلی تعریف می شود. دانشجویان ارشد و دکتری پس از گذراندن دوره تحصیلی خود باید با انجام پایان نامه صلاحیت علمی خود را به اثبات برسانند.

پایان نامه کارشناسی

برای دانشجویان مقطع کارشناسی یا لیسانس پایان نامه تعریف نمی شود. اما در بعضی از رشته های لیسانس انجام پایان نامه برای اتمام دوره لیسانس ضرورت دارد.

پایان نامه ارشد

انجام پایان نامه در مقطع ارشد برای همه دانشجویان اجباری است. در واقع در دوره ارشد دانشجویان با انجام پایان نامه ارشد که ۶ واحد تحصیلی است کار تحقیقاتی انجام می دهند. انجام پایان نامه کارشناسی ارشد را می توان آخرین مرحله از این مقطع تحصیلی دانست.

چه رشته هایی پایان نامه دارند؟چه رشته هایی پایان نامه دارند؟

پایان نامه دکترا

پایان نامه دکتری یا رساله دکتری به عنوان کار پژوهشی در مقطع دکترا حساب می شود که دانشجو برای دریافت مدرک دکتری باید آن را به انجام برساند و پس از انجام رساله دکتری، از آن دفاع کند.

پایان نامه شامل چه بخش هایی است؟

سرفصل های یک پایان نامه با مقاله در بسیاری از موارد شباهت دارد اما مقاله از پایان نامه کامل تر است. در نوشتن پایان نامه پس از چکیده، ۵ فصل را داریم که شامل موارد زیر می شود:

  • مقدمه
  • مرور ادبیات و پیشینه پژوهش
  • روش تحقیق
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • نتیجه گیری

چکیده پایان نامه

چکیده را می توان خلاصه ای از کل پایان نامه دانست که دانشجو باید چکیده پایان نامه را در حدود ۳۰۰پاراگراف بنویسد و به صورت کلی قسمت های هدف کلی پژوهش، مسئله مورد پژوهش، یافته ها و نتایج، تجزیه و تحلیل نحقیقات و کلمات کلیدی را شامل می شود. در واقع چکیده قبل از فصل اول در پایان نامه آورده می شود تا مخاطب با ماهیت و درون مایه پایان نامه آشنا شود. همینطور چکیده در فصل های یک مقاله به حساب نمی آید.

فصل اول پایان نامه : مقدمه

شروع فصل های پایان نامه ارشد و دکتری با مقدمه می باشد که باید با پرداختن به اینکه چرا این موضوع را انتخاب کرده ایم، ضرورت این انتخاب را روشن کنیم. ابعاد موضوع و جنبه های آن را در دنیای واقعی را در مقدمه پایان نامه بررسی می کنیم.

فصل دوم پایان نامه : پیشینه پژوهش

در فصل دوم پایان نامه ارشد یا دکتری باید از پیشینه پژوهش خود صحبت کنیم. نوشتن فصل دوم اهمیت بالایی دارد و نباید کپی شده از مقالات یا سایر کتاب ها باشد. بلکه دانشجو باید آنچه از سایر منابع مطالعه کرده است را به طور خلاصه در این قسمت بیان کند و منابع را به درستی در انتهای پاراگراف ذکر کند.

فصل سوم پایان نامه: روش تحقیق

روش تحقیق فصل سوم انجام پایاین نامه است که باید روش جمع اوری داده ها را در این قسمت توضیح دهیم. در قسمت روش نحقیق باید جامعه آماری برای نمونه گیری، روش هایی که برای نمونه گیری استفاده کرده ایم و ابزارهایی که از آن ها کمک گرفته ایم را برای یافتن نتایج بیان کنیم.

فصل چهارم پایان نامه: تجزیه و تحلیل داده ها

در این فصل نتایجی که از جمع اوری و نجزیه و تحلیل داده ها به دست آورده ایم را در قالب جداول یا اشکال توصیف می کنیم. علاوه بر این می توانیم با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده ایم، فرضیه ها را بررسی کنیم و برای تایید یا رد هر کدام دلایلی ارائه کنیم. برخی از دانشجویان پس از دفاع از پایان نامه خود، با کمک اطلاعات این فصل از پایان نامه به استخراج مقاله از پایان نامه می پردازند.

فصل پنجم پایان نامه : نتیجه گیری

در فصل آخر یعنی نتیجه گیری، به ارائه خلاصه ای از کارهایی که در چهار فصل گذشته انجام شده است و یافته های خود می پردازیم.

هزینه انجام پایان نامه به چه عواملی بستگی دارد؟

تاثیرگذار ترین عامل در محاسبه هزینه انجام پایان نامه ارشد یا دکتری، رشته دانشگاهی و دانشگاه محل تحصیل دانشجو می باشد.  در ادامه عواملی که در هزینه انجام پایان نامه تاثیر دارند را در دسته های زیر می توان جستجو کرد:

۱٫ رشته و گرایش تحصیلی

هر رشته تحصیلی در مقایسه با سایر رشته های تحصیلی هزینه ای انجام پایان نامه متفاوتی دارند. درواقع برای انجام پایان نامه در برخی از رشته ها و دست یافتن به اطاعات دشوار است. در حالیکه در بسیاری از رشته های دیگر به دست آوردن داده ها هزینه زیادی ندارد.

۲٫ دانشگاه محل تحصیل دانشجو

با توجه به سطح علمی دانشگاه ها، هر کدام معیار مختلفی برای پذیرش پایان نامه دارند.

۳٫ موضوع پایان نامه و حجم موارد مطرح شده در پروپوزال دانشجو

موضوع پایان نامه عامل تعیین کننده ای در هزینه انجام پایان نامه می باشد. شرایط انجام پایان نامه با توجه به وجود منابع کافی و وضعیت دسترسی متفاوت است که در نتیجه  آن هزینه متفاتی را نیز داراست.

۴٫ مقطع تحصیل دانشجو برای انجام پایان نامه

مقطع تحصیلی بی شک در تعیین هزینه پایان نامه موثر هستند. همانطور که می دانید هزینه انجام پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با هم متفاوت است.

۵٫ تعداد ساعات توافق شده برای آموزش پایان نامه

۶٫ مدت زمانی که دانشجو یا محقق برای انجام پایان نامه زمان صرف می کند در هزینه انجام پایان نامه نیز تاثیر گذار است.

۷٫ نرم افزارهایی که در انجام پایان نامه ارشد مورد نیاز است

نرم افزارهایی که دانشجو برای انجام پایان نامه ارشد استفاده می کند در جمع هزینه های پایان نامه هستند.

چه زمانی دانشجو می تواند انجام پایان نامه دانشگاهی خود را شروع کند؟

برای نوشتن پایان نامه ابتدا باید پروپوزال یا پیشنهاده دانشجو در شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب برسد. پس از کد خوردن پیشنهاده، دانشجو می تواند برای انجام پایان نامه خود وارد علم شود.

در نهایت باید بدانید که انجام پایان نامه ارشد و دکتری برای دانشجو از مهم ترین اقدامات وی در دوران تحصیلی است و برای نوشتن پایان نامه بهتر است به استاد راهنما یا موسساتی که به کار مشاوره انجام پایان نامه مشغول هستند مراجعه کنید.

مشاوره انجام رساله دکتری

گروه پژوهشی نگارشگران برتر یکی از قدیمی ترین و قوی ترین مجموعه ها در حیطه امور پژوهشی و تحقیقاتی من الجمله مشاوره در انجام رساله دکتری ، انجام پایان نامه ارشد و انواع پژوهش ها دیگر در سطح کشور می باشد. گروه تحقیقاتی ما در سطح ملی و بین المللی به دانشجویان در رشته و گرایش های مختلفی چون علوم انسانى، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر، علوم پزشکى، دامپزشکی و … خدمات علمی و پژوهشی، ارائه می دهد. مراحل مشاوره انجام پایان نامه ارشد و انجام رساله دکتری از صفر تا صد می باشد. کافیست با ما تماس بگیرید.

مشاوره انجام پایان نامه ارزان

اگر شما دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری باشید احتمالا انجام پایان نامه یکی از دغدغه های شماست. انجام پایان نامه علاوه بر مشکلاتی که برای نگارش ، انتخاب موضوع پایان نامه و نوشتن پروپزال دارد ، جنبه مالی آن نیز یکی از مشکلات دانشجویان است. نگارش پایان نامه از ابتدا تا انتها شامل هزینه هایی است که شاید برخی از دانشجویان توان پرداخت آن را نداشته باشند. بنابراین ما در نگارشگران برتر با استفاده از برترین مشاوران کشور سعی کرده ایم تا هزینه های اضافی را کسر و انجام پایان نامه برای شما ارزان تمام شود. کافیست تا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما در انجام پایان نامه ارزان راهنمایی کنند.

https://b2n.ir/t84115