چاپ کتاب در تیراژ پایین مناسب چه کسانی است؟

چاپ کتاب در تیراژ پایین مناسب چه کسانی است؟ انتشارات چاپ و نشر ویراست از پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های مختص برای چاپ برخوردار است که امکان چاپ کتاب در تیراژ پایین با بالاترین کیفیت و بصورت کاملا ایده آل را برای نویسندگان محترم از سراسر کشور فراهم نموده است. همچنین انتشارات کتاب ویراست  با توجه به اینکه همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان بوده است تعرفه های بسیار مناسبی را برای خدمات چاپ و تالیف خود در نظر گرفته است که میتواند هزینه های شما برای چاپ را تا حد زیادی بکاهد.

برخی از نویسندگان وجود دارند که به دنبال کسب در آمد حاصل از فروش کتاب های خود نیستند و به همین دلیل به دنبال چاپ کتاب با تیراژ پایین میباشند. چاپ کتاب در تیراژ پایین مانند چاپ با تیراژ بالا نیازمند طی یک سری مراحل میباشد و ناشر باید این مراحل را طی کرده و سپس کتاب را به چاپ برساند. برخی از انتشاراتی ها بدون توجه به اینکه مراحل قانونی لازم را به انجام برسانند اقدام به چاپ در تیراژ پایین میکنند که این موضوع ممکن است مشکلاتی را برای نویسنده ایجاد کند. با مراجعه به مراکز و انتشاراتی های معتبر مانند انتشارات چاپ و نشر ویراست اطمینان خواهید داشت که چاپ کتاب با تمامی اقدامات و الزامات قانونی حتی در تیراژ پایین به انجام خواهد رسید.

کدام روش ها برای چاپ کتاب در تیراژ پایین مناسب است؟

به طور کلی دو روش چاپ برای چاپ کتاب مورد استفاده قرار میگیرد که یک روش چاپ دیجیتال کتاب و روش دیگر چاپ افست کتاب میباشد که روش چاپ افست برای چاپ در تیراژ بالا مناسب میباشد. در روش چاپ افست چاپ انجام شده بر روی صفحات کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت و وضوح بسیار خوبی دارند. همچنین با استفاده از چاپ افست نویسنده میتواند کتاب را در ابعاد دلخواه به چاپ برساند. اما چاپ افست چندان برای چاپ کتاب با تیراژ پایین پیشنهاد نمیشود زیرا هزینه ها را تا حد زیادی افزایش میدهد و توجه داشته باشید که بیشتر انتشاراتی ها چاپ کتاب در تیراژ پایین را با این روش انجام نمیدهد. اما روش دیگری نیز برای چاپ بخصوص چاپ کتاب با تیراژ پایین وجود دارد که کاملا ایده آل نویسندگان است و میتواند هزینه های چاپ را تا حد زیادی بکاهد. این روش چاپ مقرون بصرفه چاپ دیجیتال میباشد که برای تیراژ پایین کاملا مناسب است و همچنین محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. انتشاراتی ها نیز برای چاپ در تیراژ پایین مطمئنا این روش را به شما پیشنهاد خواهند کرد. البته بهتر است قبل از نهایی کردن سفارش چاپ حتما مشورتی را با انتشارات انجام دهید تا بهترین روش چاپ را به شما معرفی کنند.

روند و مراحل چاپ کتاب در تیراژ پایین

برای اینکه نویسنده بتواند چاپ کتاب با تیراژ پایین را به انتشارات واگذار نماید ابتدا باید فایل کتاب را به کارشناسان مربوطه تحویل و ارسال نماید تا کارشناسان بعد از ارزیابی و بررسی محتوای کتاب  نسبت به کیفیت و تیراژ مناسب برای کتاب اظهار نظر کنند. انتشارات بعد از بررسی و کارشناسی های لازم پیشنهاداتی را به نویسنده ارائه خواهد داد و نویسنده نیز با توجه به این پیشنهادات تصمیم نهایی برای چاپ را خواهد گرفت. این موضوع را در نظر داشته باشید که حتما به بررسی های انجام شده از سوی انتشارات توجه کنید زیرا با توجه به سابقه بالای کارشناسان و همچنین تعداد کتاب هایی که به چاپ رسانده اند مطمئنا پیشنهادات مناسب و کارسازی را به شما ارائه خواهند داد.

محاسبه تعرفه چاپ کتاب در تیراژ پایین بر چه اساسی انجام میشود؟

انتشاراتی ها برای محاسبه تعرفه چاپ کتاب فوری با تیراژ پایین به نوع چاپ، گرافیک و جلوه های بصری، حجم کتاب و تعداد صفحات و همچنین جلد به کار رفته در کتاب توجه زیادی دارند. هر چه حجم کتاب بیشتر و همچنین کیفیت و تعداد برگه ها افزایش یابد در نتیجه قیمت نیز افزایش خواهد یافت. جلوه های بصری به کار رفته در صفحات کتاب و همچنین تنوع رنگی که حتی بر روی جلد کتاب نیز مورد استفاده قرار میگیرد میتواند در هزینه های چاپ کتاب با تیراژ پایین تاثیر زیادی داشته باشد و هزینه ها را افزایش دهد.