نوشیدن آب در هنگام سفر مزایا و معایب

رای داشتن یک سفر خوب و کاملا برنامه‎ریزی شده، حتما باید مراقب سلامت خود باشید. برای حفظ سلامتی، باید مواد غذایی و نوشیدنی که مصرف می‎کنید، از کیفیت خوبی برخوردار باشند. یکی از ضروری‎ترین مواردی که در سفر باید آن را در نظر گرفت، حفظ چرخه‌ی آب در بدن است. در این مقاله قصد داریم درباره‎ی میزان اهمیت مصرف آب در سفر صحبت کنیم. همراه ما باشید. بدن در سفر بیشتر از هر زمانی به مراقبت نیاز دارد، به علت آن‎که در حین مسافرت استراحت لازم را ندارد و با آب و هوای مختلف مواجه می‏‌شود. بنابراین اگر به سلامت خود نرسید، آلودگی‎ها و سموم به بدن نفوذ پیدا می‎کنند و به کلیه و کبد آسیب جدی وارد می‏‌شود. در واقع کلیه‌‎ها در طول روز برای دفع سموم بدن به آب کافی نیاز دارند. به علاوه خوردن نوشیدنی و غذاهای مختلف در سفر، احتمال ابتلا به بیماری مختلف را افزایش می‎دهد. شما باید در مسافرت بیشتر از سایر مواقع آب بخورید، به علت آن‌که فعالیت‌‎هایی که در طول سفر انجام می‌دهید بسیار زیاد هستند و بدن به‎طور دائم به مصرف آب و غذا نیاز دارد.

اگر به سلامت خود اهمیت می‎دهید و نمی‌خواهید از آب شرب خانه مصرف کنید یا در طول سفر نمی‎توانید اطمینان کنید و از آب شرب آن‌جا استفاده کنید، اکساب تهیه کنید. آب غنی شده از اکسیژن برای سلامت بدن بسیار مفید و ضروری است.

نوشیدن آب در هنگام سفر
نوشیدن آب در هنگام سفر

میزان آب کافی برای بدن در سفر

ممکن است این سوال برای شما هم به‎وجود آمده باشد که از کجا می‌‎توان فهمید بدن آب کافی دریافت کرده است؟ در واقع برای درک این موضوع شما باید ادرار خود را بررسی کنید. اگر ادرار شما طی 24 ساعت آینده، زرد کم‎رنگ بود، به این معناست که عملکرد کلیه مناسب است و بدن، آب مورد نیاز را دریافت کرده است.

جالب است بدانید آب فاقد کالری، شکر و هرگونه مواد افزودنی است، به همین دلیل جزو سالم‎ترین و ضروری‎ترین نوشیدنی‎ها است.

یکی از خطرناک‌ترین بیماری‎هایی که در اثر کمبود آب، در بدن به‎وجود می‎آید، سنگ کلیه است. اگر سنگ‌های کلیه دفع نشوند، کلیه‎ها با مشکلات بسیاری مواجه می‎شوند. حتی در برخی از مواقع، این بیماری اوج می‎گیرد و کلیه‎ها نابود می‏‌شوند. برای همین، خوردن به اندازه کافی آب برای بدن، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اگر هیچ شناختی درباره‎ی انواع آب‌‎های مناسب شرب ندارید و نمی‌دانید که دقیقا چه آبی برای سلامت شما مفید است، به شما پیشنهاد می‎کنیم که آب معدنی تهیه کنید.

مصرف آب سالم در سفر

تقریبا 60 درصد از جمعیت کشور در طول روز، 2 لیتر مایعات مصرف می‎کنند. بر اساس تحقیقات، 48 درصد از آقایان و 50 درصد از خانم‌ها در ایران کمتر از میزانی که بدن باید آب دریافت کند، آب مصرف می‎کنند. این شرایط باعث بروز بیماری‌های بسیاری در بدن می‎شود. البته در کنار مصرف کافی آب، به سالم بودن آن هم توجه کنید. حتی در حین سفر، مطمئن شوید آبی که مصرف می‎کنید، از سلامت کامل برخوردار باشد.

اگر به دنبال نوشیدنی می‌گردید که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد، به شما پیشنهاد می‎کنیم که محصول آب غنی شده از اکسیژن اکساب شاپ را تهیه کنید.

نکات مهم برای مصرف آب در سفر

توصیه‌های زیر به شما کمک می‎کنند که از ابتلا به بیماری‌‎هایی که در اثر کمبود آب بدن به‌وجود می‌آیند، در امان باشید.

1- زمانی‎که صبح بیدار می‏‌شوید، یک لیوان آب میل کنید.

2- برای آب خوردن، زمانی را مشخص کنید و گوشی‎تان را تنظیم کنید تا به‏‌طور مرتب به شما آب خوردن را یادآوری کند.

3- همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

4- بهتر است در سفر نوشیدنی‎های کافئین‌دار نخورید. مصرف زیاد این نوشیدنی‎ها، باعث از دست رفتن آب بدن می‏‌شود.

5- نوشیدن آب سالم اهمیت زیادی دارد؛ مخصوصا برای کودکان، بیماران قلبی و خانم‎های باردار و شیرده.

6- احساس سردرد، خستگی، گرفتگی عضلات بدن، حالت تهوع و سرگیجه نشانه‎هایی از کمبود آب بدن است.

همانطور که در این مقاله خواندید، آب ضروری‎ترین نوشیدنی برای بدن است. اگر در طول روز شما به اندازه‎‌ی کافی آب نخورید، کلیه‌ها نمی‌توانند عملکرد خود را به‌درستی انجام دهند و سموم را از بدن دور کنند. به همین‎دلیل بعد از مدت کوتاهی کلیه‌ها سنگ می‌گیرند که بسیار خطرناک هستند.

درکنار مصرف به ‌اندازه آب، شما باید از سالم بودن آب هم مطمئن شوید. در برخی مواقع، به علت مصرف آب آلوده، شما دچار بیماری سنگ کلیه می‎شوید که بسیار خطرناک است.

باتوجه به اینکه هر فردی به ۲ لیتر آب سالم در طول روز نیاز دارد، بهتر است که از آب معدنی لاکچری اکساب استفاده کنیم که هم قیمت به‌صرفه‌ای دارد و هم در همه جا در دسترس است.

خرید بهترین آب آشامیدنی از اکساب

در این مقاله سوال منظور از سختی آب چیست را به طور کامل بررسی کردیم. منظور از سختی آب وجود کلسیم و منیزیم است. سختی آب اگر بالا باشد خاصیت پاک کنندگی شوینده‌ها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود خروجی شسشتو ظرف و لباس حاوی لکه‌های خاکستری و زرد رنگی باشد.

برای از بین بردن سختی آب نیز می‌توان از فیلتر پلی فسفات استفاده کرد و برای آشامیدن نیز آب مصرفی خود را از طریق آب آشامیدنی اکساب که بهترین آب سالم در ایران است تهیه کنید.

خرید آب غنی شده از اکسیژن

قبل از خرید آب غنی شده از اکسیژن باید بدانید که آب غنی شده از اکسیژن چیست و چه مزیت هایی دارد؟

آب غنی شده از اکسیژن یک محصول آب نسبتاً جدید است که در طی فرآیند کنسرو سازی یا بطری سازی به آن اکسیژن اضافه می شود. اکسیژن اضافه شده برای سلامتی فوایدی دارد از جمله کمک به بهبود انرژی بدن در حین ورزش، دفع سموم از کلیه و  بدن. آب غنی شده از اکسیژن کم کالری است.

از فواید مهمی که برای آب غنی شده از اکسیژن می توان نام برد، کمک به بهبود ترشحات لاکتات است. سوالتان این است که چگونه به این ترشحات در حین ورزش کمک می کند؟ جالب است بدانید که در طول ورزش کوتاه تا مدت طولانی که بیش از 10 دقیقه ادامه داشته باشد، بدن شما برای تولید انرژی، لاکتات تولید می کند.

با تجمع لاکتات در عضلات شما، اسیدیته عضلانی نیز به همان نسبت افزایش می یابد و در صورت کنترل نشدن ترشح لاکتات، باعث خستگی عضلات می شود. بنابراین، پاکسازی لاکتات و اسیدیته عضله در طول ورزش مداوم یک امر مهم است.بنابراین اگر برنامه ورزش کردن در روتین زندگی تان وجود دارد، نوشیدن آب غنی شده از اکسیژن می تواند برای تان مفید باشد.

بنابراین با خرید آب غنی شده از اکسیژن اکساب شاپ از طریق اینترنت و به صورت آنلاین، علاوه بر راحت بودن فرآیند خرید، می توانید از برندهای معتبر فروشنده آب غنی شده از اکسیزن با اطمینان خاطر، خرید کنید.