سابمیت مقاله چقدر طول میکشد ؟

سابمیت مقاله چقدر طول میکشد : اولین اقدام در گرفتن پذیرش مقاله و در انتها چاپ مقاله انتخاب یک مجله مناسب و معرفی مقاله به آن مجله است. وقتی شما مراحل ثبت یک مقاله را در یک مجله طی و در نهایت موفق به ارسال مقاله شدید در حقیقت مقاله را سابمیت کرده اید. سابمیت در لغت به معنای ارائه کردن و معرفی کردن است و هیچ امتیاز علمی برای نویسنده ندارد. یعنی در رزومه خود نمی توانید برای سابمیت کردن مقاله امتیازی بگیرید یا نسبت به آن ادعایی داشته باشید چون هر چیز بی ربطی را می‌توان به یک مجله کاملا معتبر سابمیت کرد و مانعی در این زمینه وجود ندارد. در برخی دانشگاهها برای دانشجویی که مقاله خود را سابمیت کرده به دلیل آنکه زیر نظر استادان راهنما و مشاور این کار انجام شده و فرض بر این است که مقاله محتوای علمی دارد برای آن امتیاز های مثبتی در زمان دفاع در نظر می‌گیرند.

به طور معمول سابمیت مقاله چقدر طول میکشد :

این موضوع که سابمیت مقاله چقدر طول می کشد بستگی به ژورنال مورد نظر برای ارسال مقاله و فرمت موردنظر ژورنال برای بخش های گوناگون مقاله و همینطور فرآیند داوری مقاله دارد. زمان دقیق معلوم شدن وضعیت مقاله سابمیت شده است؟ که باید به این شکل به این سوال پاسخ داد. زمان دقیق معلوم شدن وضعیت سابمیت شدن مقاله اصلا مشخص نیست و در هر مجله به یک شکل است. البته زمان مشخص شدن وضعیت مقاله ثبت شده به میزان تخصصی و حجم مقاله هم ارتباط دارد. ولی به طور کلی نمی توان زمان دقیقی برای تعیین وضعیت مقاله سابمیت شده اعلام نمود.

این زمان برای مقالات isi با درجه اعتبار q1 معمولا بین ۴ تا ۶ ماه است. در مورد هزینه چاپ مقاله isi می توان به این موضوع اشاره کرد که مقالات کنفرانسی برای چاپ نیاز به پرداخت هزینه مشخص شده از طرف دبیرخانه کنفرانس دارند.

در مورد مقالات isi و علمی پژوهشی، چاپ مقاله isi به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود که در این مورد ژورنال های معتبرتر به صورت رایگان مقالات را چاپ می کنند.

نحوه نگارش کاورلتر برای پذیرش مقاله

بسیاری از نویسندگان نوشتن کاور لتر را فقط از سر تکلیف میدانند و در نوشتن آن دقت و توجه کافی را به کار نمیگیرند اما توصیه ی ما به این دانشجویان این است که در نوشتن این قسمت نیز اندازه سایر بخش های مقاله دقت و توجه کافی را داشته باشند زیرا این نامه به تنهایی میتواند تاثیر بسیار زیادی در پذیرش مقاله و جلب توجه داوران داشته باشد.شما باید با دقت و تمرکز کافی دلایل انتخاب مجله و کاربرد ها و تاثیراتی که مقاله میتواند روی مجله داشته باشد را در نامه بنویسید.محققین به این نتیجه دست یافته اند که نگارش کاورلتر مناسب تاثیر به سزایی در پذیرش مقاله دارد. کاور لتر نامه ای است که از طریق نویسنده مقاله به سردبیر مجله نوشته میشود و همراه با مقاله به سردبیر ارسال میشود.این نامه میتواند تاثیر بسیار زیادی در پذیرش مقاله شما داشته باشد. کاور لتر معمولاً با نگارش نام و افیلییشن نویسندگان و همچنین راه‌های برقراری ارتباط با نویسندگان مقاله آغاز می‌شود. در ادامه توضیحاتی درباره نوع مقاله، دلیل انجام پژوهش و نکات مهم مقاله آورده می‌شود. همچنین علت ارسال مقاله به این مجله و همسویی آن با حیطه موضوعی مجله شرح داده می‌شود. در نهایت توضیحات مربوط به کپی رایت و همچنین چاپ نکردن مقاله در مجلات دیگر آورده می‌شود. اگرچه در بسیاری از موارد نسخه‌های آماده‌ای از کاور لتر را می‌توان با جستجو در اینترنت به دست آورد اما پژوهشگران باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که جذابیت کاور لتر و همچنین اختصاصی بودن آن باعث توجه ادیتور مجله به مقاله خواهد شد.