دستگاه خشک کن خاک اره برای تولید زغال فشرده یا زغال چینی

دستگاه خشک کن خاک اره برای تولید زغال فشرده یا زغال چینی : زغال چینی یکی از محصولاتی است که سالیان طولانی از آن استفاده و تولید می شود به خصوص این زغال که با نام زغال فشرده نیز از آن یاد می شود از نظر زیستی بودن و قطع نشدن هیچ گونه درخت در فرایند تولید در چند سال اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است. یکی از مراحل مهم در تولید زغال خود دستگاه زغال  است. در این مقاله بیشتر در مورد دستگاه ذغال  صحبت خواهیم کرد.

دستگاه خشک کن خاک اره

این دستگاه زغال برای تولید موارد زیر استفاده می شود :

۱٫ خاک اره

۲٫ پوسته شالی

۳٫ هر گونه مواد زیستی که با استفاده از برنده های تیز چکشی آسیاب و خورد شده اند.

رطوبت وارد شده در این دستگاه زغال چقدر باید باشد:

درصد رطوبت باید میان ۳۵ درصد تا ۶۵ درصد باشد.

رطوبت خارج شده در این دستگاه زغال  :

درصد رطوبت باید میان ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

اندازه ی قطعاتی که می توان وارد دستگاه زغال کرد :

اندازه ی قطعات باید حداقل ۵ میلی متر باشد.

دستگاه خشک کن خاک اره

دستگاه خشک کن خاک اره

معرفی دستگاه های تولید زغال با توضیحات مختصر :

۱٫ معرفی دستگاه خشک کن دوار  

غالبا از این دستگاه با نام دستگاه خشک کن خاک اره یاد می شود ولی در این دستگاه با توجه به ساختار و کارایی بالای آن می توان برای خشک کردن مواد زیستی مختلف مانند خاک اره ،  پوسته ی برنج ، کود، چوب  و حتی شن استفاده کرد.

یعنی این دستگاه کاربرد های مختلفی دارد و در صنعت تولید زغال فشرده  و یا  تولید زغال چینی بسیار کار آمد و در هزینه و مکان بسیار صرفه جویی می کند.

با توجه به ساختار و مهندسی شکل گرفته شده در این دستگاه ، این مدل به دو دسته ی دستگاه تک سیلندر و سه سیلند تقسیم می شود.

از این دستگاه مخصوصاً برای فرآوری مواد معدنی ، مصالح ساختمانی ، متالورژی و صنایع شیمیایی و غیره که در آنها که نیاز به درجه رطوبت مشخص و اندازه ی ذرات مهم است استفاده ی فراوان می شود.

یکی از مزیت های این دستگاه این است که توجه به نوع ماده بسیار خوب و راحت می تواند کار کند و شما با اصمینان کامل می توانید محصول با دوام و خوبی دریافت کنید.

این خشک کن به طور عمده از قطعات بشکه ، غلتک های جلو و عقب ، قطعات ورودی و خروجی ، قطعات انتقال و پوشش دنده تشکیل شده است .

۲٫ دستگاه خشک کن خاک اره  سه طبقه ای :

یکی دستگاه های ایده آل و عالی برای خشک کردن خاک اره ،  دستگاه خشک کن خاک اره سه طبقه است که برای شرکت و تولیدی های زغال به شدت توسیه می کنیم این دستگاه در کنار کم مصرف و بهینه بودن به شما فرصت می دهد در زمان کمتر نتیجه ی بیشتر ببینید.

این دستگاه از طرف یکی از شرکت های خارجی قدر و نام دار طراحی و به بازار آورده شده است و طی چند سال اخیر به دلیل  رغبتی که برای این محصول وجود داره باعث شده تغییرات و بهینه سازی در آن به وجود بیاید.

یکی از مزیت های این دستگاه ومهندسی است که در آن وجود دارد در ایت دستگاه خشک کن خاک اره هر سه طبقه توسط یک کوره داغ می شود و حرارت و گرما مستقیما به  لوله ای حرکت می کند که در حال چرخش است.

در نتیجه میان لوله ی دوار و کوره بخش قیف مانندی وجود دارد که از آن می توان مواد اولیه ی خود جهت خشک کردن وارد کرد. از طرفی در این دستگاه فن نیز وجود دارد که نقش کلیدی دارد. انرژی بادی که از طرف فن فرستاده می شود باعث می شود حرارت به سمت لوله ی دوار حرکت کند و بخش های چرخنده راحت تر و بدون وقفه راحت حرکت کند.

این کار دو نتیجه ی طلایی حاصل می کند اول از همه باعث می شود حرارت به سمت مواد رفته و خاک اره یا هر محصول دیگر زودتر خشک بشود و زود تر رطوبت تخلیه شود.

مواد اولیه ای که وارد کرده بودیم در این دستگاه به دو دسته ی محصولا ت خشک شده و محصولات نم دار تقسیم می شود یا توجه به مهندسی و سیستم موجود مواد خشک شده به سمت لوله ی جمع آوری هدایت می شوند و محصولات خیس درون دستگاه می مانند تا برای داشتن ذغال چینی با کیفیت کامل خشک شوند.

یک نکته ی مثبتی که در این دستگاه وجود دارد این است که طول و عرض این دستگاه با توجه به خواسته ی مشتری طراحی و تولید می شود.

دلیل اینکه این دستگاه سه طبقه ای طراحی شده این است که نیازی به افزایش طول و عرض دستگاه نداشته باشد و شما در یک مکان کوچک هم بازده ای بالایی داشته باشد.

یکی دیگر از مزیت های این دستگاه صرفه جویی در انرژی است همان طور که در ابتدا هم گفته شد ذغال چینی  زغال دوست دار محیط زیست است و در فرایند تولید آن به هر گونه موجود زیستی به ویژه درختان آسیب وارد نمی شود ولی نه تنها مواد اولیه ی این زغال بلکه تمام پروسه ی تولید آن نیز دوست دار محیط زیست است به دلیل سه طبقه بودن این دستگاه در پخش شدن انرژی بسیار موثر است و از اتلاف انرژِ جلوگیری می کند.