درباره ساعت رولکس

درباره ساعت رولکس : هیچ برند ساعتی به اندازه رولکس نیاز به معرفی ندارد. این برندی است که نام آن فراتر از مرزهای صنعت ما تکرار می شود. رولکس مترادف با لوکس، قابل تعویض ، با کیفیت، آغشته به میراثی که هیچ مقدار پول نمی تواند جای لوکس بودن آن را بگیرد، رولکس تقریبا قلمرو خود را اشغال می کند. در طول دهه گذشته، برندی که در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف تأسیس شد، تغییر شکل داده است. رولکس یک برند ساعت نیست، بلکه یک پدیده است.

Rolex SA تولید کننده پیشرو ساعت های لوکس در جهان است که بیش از 2000 ساعت در روز تولید می کند که هر سال بیش از 7 میلیارد دلار فروش دارد. این شرکت مستقر در سوئیس ساعت‌های مچی را با برند رولکس و تودور از طریق نمایندگی‌های مجاز تولید، خدمات و توزیع می‌کند. این شرکت در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس در لندن، انگلستان تأسیس شد و اخیراً در رتبه 57 قدرتمندترین برندهای جهان قرار گرفت. نام اصلی این شرکت Wilsdorf and Davis بود و در سال 1919، عملیات به ژنو، سوئیس منتقل شد. این برند امروزه نمادهای صنعتی مانند Rolex Submariner، Daytona و GMT-Master را تولید می کند و با دیگر شرکت های برجسته ساعت های لوکس مانند Patek Philippe، Omega و Panerai رقابت می کند و حامی بسیاری از رویدادهای ورزشی مهم در تنیس، گلف، قایق رانی و مسابقه است. .

مقدار ساعت تولیدی روزانه 2000 تولید می شود
تاسیس 1905 خدمات ارائه شده تعمیر و نگهداری
بنیانگذاران آلفرد دیویس، هانس ویلسدورف متعلق به بنیاد Wilsdorf
دفتر مرکزی شرکت ژنو، سوئیس تعداد کارمندان 2800
مدیر عامل شرکت ژان فردریک دوفور وب سایت www.Rolex.com

هانس ویسلدورف موسس رولکس

برای درک اینکه چرا رولکس تا این حد بر صنعت و روندهای آن تسلط دارد، باید به ابتدا بازگردیم، به آغاز قرن بیستم و به ذهن یک کارآفرین جوان، که معتقد بود به ایده ای دست یافته است. که شرکت نوپا او را روی نقشه قرار می دهد.

رولکس در سال 1902 توسط هانس ویلسدورف و برادر همسرش آلفرد دیویس به عنوان ویلسدورف و دیویس تاسیس شد. او شرکت ساعت سازی را در لندن تأسیس کرد که در آنجا در واردات حرکات با کیفیت Hermann Aegler و سپس قرار دادن آنها در جعبه های ساعت با کیفیت ساخته شده توسط شرکت هایی مانند Dennison تخصص داشتند. این دو نفر ساعت‌ها را بین جواهراتی که نام خود را به ساعت‌های مچی اضافه کردند، توزیع کردند. برخی از اولین ساعت‌های تولید شده اغلب با علامت “W&D” در داخل قاب پشتی مهر می‌خوردند.

برند رولکس چه زمانی ایجاد شد؟

سال 1908 سال بزرگی برای این شرکت بود. ویلسدورف “Rolex” را به عنوان یک علامت تجاری ثبت کرد و اولین دفتر سوئیس خود را در La Chaux-de-Fonds افتتاح کرد. گفته شده است که ویلسدورف می خواست نام تجاری او به راحتی به هر زبانی تلفظ شود. به گفته ویلسدورف، کلمه “رولکس” نیز مانند یک ساعت زخمی شده است.

در سال 1910، به لطف استانداردهای بالای Wilsdorf و برتری خروجی Maison Aegler، یک ساعت مچی رولکس اولین ساعت مچی بود که به طور مستقل گواهی عملکرد زمان‌سنجی را دریافت کرد (به این معنی که ساعت بی‌طرفانه به عنوان یک زمان‌سنج عالی ارزیابی می‌شد). اولین آزمایش مشابه در Bienne در سوئیس، در نزدیکی Maison Aegler انجام شد.

ساعت رولکس در سال 1914 موفق به دریافت گواهینامه دقت کلاس A توسط Obervatory کیو شد. این اولین باری بود که یک ساعت مچی در انگلستان به این افتخار دست یافت و راه را برای تبدیل شدن رولکس به یکی از معتبرترین برندهای جهان برای عملکرد زمان‌سنجی خود هموار کرد.

اما هانس ویلسدورف فقط به برتری زمان سنجی قانع نشد. هنگامی که او شرکت خود را در سال 1905 تأسیس کرد، با یک هدف کاملاً واضح شروع کرده بود: تولید ساعت هایی که بتوانند صاحب خود را در طول ماجراجویی زندگی همراهی کنند. اگرچه ساعت‌های او در طول آزمایش‌های کرنومتر استاتیک زمان بسیار خوبی داشتند، اما ویلسدورف می‌خواست اطمینان حاصل کند که بدون توجه به محیط اطراف، عملکرد اصلی خود را انجام می‌دهند.

مالیات‌های دوران جنگ که بر اقلام لوکس تحمیل می‌شد باعث شد تا ویلسدورف انگلستان را در سال 1919 ترک کند. مالیات بر نقره و طلا، که فلزاتی بودند که در تولید ساعت‌های رولکس استفاده می‌شدند، بسیار پرهزینه شد. ویلسدورف تصمیم گرفت که به ژنو نقل مکان کند تا بتواند با تامین کنندگان خود در Bienne همکاری نزدیک تری داشته باشد. برند رولکس با استقرار ویلسدورف در ژنو، سوئیس به عنوان ساعت رولکس نقل مکان کرد. بعداً این برند به Montres Rolex، SA و در نهایت Rolex، SA تبدیل شد.

ویلسدورف تنها 21 سال قبل از عرضه اولیه قاب محافظ رولکس اویستر در سال 1926 ساعت‌هایی را خلق می‌کرد. این ساعت قرار بود یک مدل تغییر دهنده بازی باشد. با انتشار آن، شرکت بلافاصله در یک مسیر استراتوسفر قرار گرفت. کیس Oyster که به عنوان اولین ساعت ضدآب جهان به بازار عرضه شد (اگرچه این برند، همراه با بسیاری دیگر در صنعت، این روزها ترجیح می دهند از عبارت مقاوم در برابر آب استفاده کنند)، یک مکاشفه بود. این دستگاه نه تنها به وظایف تعیین شده مطابقت داشت، بلکه به لطف قاب و قاب پشتی فلوت دار که به دلایل عملی در آن گنجانده شده بود، زیبایی شناسی نمادینی نیز داشت: بریدگی‌های روی قاب و قاب پشتی باعث می‌شوند هر دو جزء تا وسط پیچ شوند. کیس با استفاده از ابزار ویژه ای که توسط رولکس اختراع شده است، در نتیجه قاب را به صورت هرمتیک آب بندی می کند.

تاریخچه برند rolex oyster perpetual 39

ویلسدورف چنان به توانایی خود در خشک نگه داشتن عملکرد درونی یک حرکت مطمئن بود، که از شناگر معروف کانال، مرسدس گلیتز درخواست کرد که یکی از آن ها را به گردن خود در تلاش بدشانسی برای عبور از شانل در سال 1927 ببندد. اگرچه گلیتز موفق به انجام آن نشد. در آن مناسبت به فرانسه (او در اواخر همان سال این کار را انجام خواهد داد)، این ساعت عملکرد تحسین برانگیزی داشت، در تمام طول شنا زمان بسیار خوبی داشت و اجازه نمی داد حتی یک قطره آب به داخل آب برود.

پنج سال بعد، ویلسدورف جام مقدس شخصی خود را به دست آورد – ساخت یک ساعت مچی خود سیم پیچ. در سال 1931 اولین مدل Oyster Perpetual عرضه شد – نام مدلی که هنوز هم امروزه بر بسیاری از شماره‌گیرهای رولکس برتری دارد. ترکیبی از قاب ضد آب و ضد گرد و غبار، همراه با یک حرکت خودکار، بهترین ساخته ویلسدورف را در حیطه پیشرفت‌های بزرگ ساعت‌سازی قرار داده است.

آنچه در طی 50 سال آینده دنبال شد، مجموعه‌ای از مدل‌های عرضه‌شده بود که چشم‌انداز ساعت‌سازی را برای یک نسل تعریف کرد. هر نسخه از این برند مشهور به یک کلاسیک تبدیل شد.

بنیاد هانس ویلسدورف

در سال 1944، هانس ویلسدورف پس از مرگ همسرش، بنیاد هانس ویلسدورف را ایجاد کرد. آقای ویلسدورف تمام سهام خود را به بنیاد واگذار کرد تا مطمئن شود که برخی از درآمد شرکت ها به کارهای خوب اختصاص می یابد. تا به امروز، شرکت رولکس هنوز تحت مالکیت یک تراست است و به صورت عمومی معامله نمی شود.

چندین چیز شگفت انگیز در مورد پایه و اساس رولکس وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند. اولا، اگرچه می توان تصور کرد که ویلسدورف سوئیسی بود، اما در واقع آلمانی الاصل بود. ویلسدورف جوان که اهل بایرن بود، اولین بار در حالی که در La Chaux-de-Fonds کار می کرد، وارد صنعت ساعت سازی شد. او خیلی زود متقاعد شد که ساعت‌های مچی (که هنوز هم در آن روزها کمانچه‌های دوم را به ساعت‌های جیبی می‌نواختند) بسیار محبوب‌تر می‌شوند، مشروط بر اینکه ساختار آن‌ها به اندازه کافی برای مقاومت در برابر سختی‌های زندگی روزمره ساخته شود.

ثانیاً، شرکتی که افسانه رولکس را به وجود آورد (باور کنید یا نه) در لندن تأسیس شد، در حالی که ویلسدورف در آنجا زندگی می کرد. در سال 1905، او نام شرکت Wilsdorf & Davis را ثبت کرد و مهمترین دغدغه شرکت را توزیع ساعت های مچی در سراسر بریتانیا و امپراتوری بریتانیا عنوان کرد. در آن زمان ویلسدورf تمام اجزای شرکت خود را توسط تولیدکنندگان سوئیسی تولید می‌کرد که مهم‌ترین آنها Maison Aegler در Bienne بود. این تنها تولیدی بود که ویلسدورف در تولید قطعات با کیفیتی که می خواست به اندازه کافی مهارت داشت.

نوآوری های شرکت رولکس

شرکت رولکس از سال 1902 فعالیت خود را آغاز کرده است و سابقه طولانی در طراحی های نوآورانه و موفق ساعت دارد. رولکس اولین‌های زیادی داشت، از جمله اولین شرکتی بود که ساعت مچی ارائه کرد که به طور خودکار تاریخ و روز را روی صفحه تغییر می‌داد، اولین قاب ساعتی که تا عمق 100 متری ضد آب بود، اولین ساعت مچی که دو منطقه زمانی را به طور همزمان نشان داد و اولین ساعت مچی. ساعت مچی برای دریافت گواهینامه کرنومتر. برخی از نوآوری های متعدد عبارتند از:

1910 – اولین ساعت مچی که گواهینامه دقت کرونومتریک سوئیس را دریافت کرد.
1926 – رولکس با اختراع و تولید اولین ساعت مچی ضد آب، پیشرفت دیگری داشت. از این ساعت مجموعه معروف Oyster متولد شد که هنوز هم تولید می شود.
1945 – اولین ساعتی که دارای تاریخ خودکار روی صفحه ساعت بود.
1954 – اولین ساعتی که دو منطقه زمانی را نمایش داد
1956 – The Day-Date به عنوان اولین ساعتی که هم روز و هم تاریخ را روی شماره گیری نمایش می دهد متولد شد
2012 – اولین ساعت مچی با قاب فرمان طراحی شده برای چندین کاربرد

حرکت کوارتز رولکس چیست؟

قبل از سال 1931 رولکس ساعت هایی تولید می کرد که نیاز به سیم پیچی دستی داشتند. با این حال، در سال 1931، یک مدل خود سیم پیچ به نام “حبابی” ارائه شد. این ساعت از حرکت بازوی استفاده کننده برای به حرکت درآوردن قطعه خود سیم پیچ استفاده می کرد. فن آوری جدید خود سیم پیچ نه تنها آن را راحت تر می کند، بلکه باعث می شود زمان قابل اطمینان تر باشد.

در اواخر دهه 1960 و همچنین در دهه 1970، مهندسان رولکس برای فناوری حرکت کوارتز بسیار مهم بودند. رولکس با 16 سازنده همکاری کرد و در نهایت توانستند حرکت کوارتز بتا 21 را تولید کنند، که در مرجع تاریخ کوارتز رولکس 5100 یافت می شود. در ادامه تلاش های آنها، در طی پنج سال، جنبش 5035/5055 تمیز تولید شد و در رولکس اویسترکوارتز استفاده شد. .

رولکس سالانه چند ساعت تولید می کند؟

آمار کنترل Officiel Suisse des Chronomètres (COSC) نشان می دهد که رولکس هر سال حدود 700000 کرونومتر مکانیکی تولید می کند.

تاریخچه نام تجاری رولکس

در لندن، انگلستان در سال 1905، هانس ویلسدورف 24 ساله دیدی داشت که ساعت مچی را به همان اندازه زیبا و قابل اعتماد بسازد.

ویلسدورف و دوستش آلفرد دیویس قبلاً مغازه خود را تأسیس کرده بودند و حرکات سوئیسی را وارد می کردند و آنها را در جعبه های باکیفیت قرار می دادند. اما ویلسدورف بیشتر می خواست.

او نامی را برای ساعت های خود در نظر گرفت که به راحتی به خاطر سپرده می شود و به هر زبانی تلفظ می شود. او آن را رولکس نامید. یک نظریه این است که او معتقد بود نام “رولکس” آنوماتوپوییک است، که مانند زخم شدن ساعت به نظر می رسد. او این نام را ثبت کرد و به سرعت دفتری در سوئیس افتتاح کرد و تا سال 1915 نام رولکس به ثبت رسید.

مهمترین عامل شرکت رولکس در ساخت این ساعت های جدید این بود که حرکات آن با بالاترین کیفیت باشد. این دقت زمانی که سازندگان ساعت های رولکس بر آن اصرار داشتند، چیزی بود که باعث صعود سریع شرکت شد. رولکس به زودی گواهی سوئیس دقت کرونومتریک را دریافت کرد که توسط مرکز رسمی رتبه بندی ساعت در Bienne اعطا شد – اولین ساعت مچی در جهان که این نشان معتبر را دریافت کرد.

ساعت‌های رولکس پس از آن مفتخر به جایزه بریتانیای کبیر شدند گواهی دقت کلاس A رصدخانه کیو. از آن لحظه به بعد، این ساعت های با کیفیت مترادف با دقت شدند.

سپس این شرکت در سال 1920 به ژنو نقل مکان کرد و رولکس شروع به ضد آب کردن ساعت‌های خود کرد. با توجه به نام Oyster، این ساعت دارای یک بدنه مهر و موم شده است که محافظت بهینه را ارائه می دهد. اولین رولکس با اثبات مهارت شگفت‌انگیز خود، 10 ساعت در آب دوام آورد، زمانی که مرسدس گلیتز، شناگر جوان انگلیسی، با پوشیدن رولکس خود از کانال انگلیس عبور کرد. هنگامی که او به ساحل رسید، ساعت در شرایط کار عالی بود.

در طول سال‌ها، ورزش‌های موتوری، هوانوردی و سایر اکسپدیشن‌های ورزشی آزمایشگاه‌های واقعی بودند که کیفیت ساعت‌های رولکس را آزمایش کردند. البته، این برند همیشه حتی از بلندترین آرزوها نیز فراتر رفته است. ساعت زنانه رولکس از محبوب ترین ساعت های مورد علاقه بانوان در سراسر جهان است.

رولکس ساعت مورد علاقه غواصان و شناگران

در سال 1953، Submariner به عنوان اولین ساعت غواصی راه اندازی شد. این شاهکار تا عمق 100 متری یا 330 فوتی ضد آب بود، در حالی که قاب قابل چرخش آن به غواصان اجازه می داد زمان غوطه وری خود را بخوانند. فولاد ضد زنگ 904L در صنایع فن آوری بالا، هوافضا و صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد، جایی که حداکثر مقاومت در برابر خوردگی ضروری است و این همان ماده ای است که رولکس برای قاب ساعت های فولادی خود استفاده می کند. این سوپر آلیاژ بسیار مقاوم بوده و قابلیت جلاپذیری بالایی دارد و در سخت ترین شرایط ظرافت را حفظ می کند.

با گذشت بیش از 60 سال از رونمایی، ساب مارینر همچنان مورد علاقه غواصان است. این ساعت که با بهبود مقاومت در برابر آب، حرکات جدید و تغییرات آرایشی کوچک متعدد به روز شده است، اکنون می تواند به 300 متر یا 1000 فوت زیر آب برسد. رولکس پنجاهمین سالگرد ساخت ساعت را با عرضه نسخه سالگرد Rolex Submariner-Date (مدل 16610) در سال 2003 جشن گرفت. در سال 2008 یک مورد جدید از GMT II برای Submariner-Date معرفی شد که شامل تیغه های سنگین تر و محافظ تاج می شود. یک قاب سراکروم و گیره به روز شده با عملکرد تنظیم سریع نیز اضافه شده است.

وقتی در مورد تاریخچه غنی رولکس و وضعیت بی نظیر ساعت های نمادین آن مانند ساب مارینر می خوانید، به راحتی متوجه می شوید که چرا بسیاری از این برند و محصولات آن آرزو دارند. با این حال، اغلب اوقات، بسیاری از تحسین‌کنندگان به سختی می‌توانند سر خود را در مورد قیمت گزافی که با رولکس جدید عرضه می‌شود بپیچند. قبل از عصر اینترنت، پیدا کردن ساعت‌های رولکس از قبل در شرایط عالی دشوار بود. اما این روزها فرق کرده است. مشتریان از سراسر جهان به خدمات آنلاین ساعت های باب اعتماد دارند.

مدیرعامل رولکس کیست؟

مدیرعامل فعلی رولکس ژان فردریک دوفور است. دوفور ششمین مدیرعامل رولکس در تاریخ طولانی خود باشد. جای تعجب نیست که رولکس چنین حرفه ای برجسته ای را به عنوان مدیر عامل تضمین کند. دوفور هم دوست و هم دستیار ژان کلود بیور، مدیر عامل سابق هابلوت است. او همچنین در نقش های ارشد در شرکت های ساعت سازی دیگر از جمله Zenith و TAG Heuer خدمت کرد.

دفتر مرکزی رولکس کجاست؟

در حالی که رولکس در ابتدا در لندن تأسیس شد، در سال 1920 دفتر مرکزی خود را به ژنو، سوئیس منتقل کرد، جایی که دفتر مرکزی هنوز هم تا به امروز در آن قرار دارد. با وجود اینکه دفتر مرکزی آن در اروپا قرار دارد، ساعت های رولکس در سراسر جهان فروخته می شوند. این شرکت حدود 2800 کارمند دارد و درآمد سالانه آن حدود 7.4 میلیارد دلار است.

مروری بر رولکس

ساعت‌های رولکس معتبرترین و مشهورترین ساعت‌های امروزی در جهان هستند. این ساعت‌ها که در سال 1908 توسط هانس ویلسدورف اختراع شدند و در سال 1915 با نام نمادین رولکس ثبت شدند، مظهر ظرافت و اعتبار بی‌انتها در میان تمام ساعت‌های لوکس هستند. ساعت مردانه رولکس در کنار اینکه اولین برند ساعتی بود که COSC، مؤسسه رسمی تست کرونومتر سوئیس را گذراند، مبتکر پیشرو در قاب‌های ساعت ضدآب، زمان‌بندی چندمنطقه زمانی و ویژگی تاریخ روی شماره‌گیرها بود. رولکس به گسترش خود ادامه می دهد.