تولید زغال با پوست گردو

زغال پوست گردو ، در واقع نوع جدیدی از زغال ها هستند که از گرد زغال و خاک اره و پوست گردو ساخته می شود. به این زغال ها بریکت نیز می گویند. استفاده از آنها سبب حفظ محیط زیست می گردد. زیرا هیچ نیازی به قطع درختان ندارند. در اصل به جای اینکه از چوب های با ارزش و کاربردی استفاده کنند، ضایعات چوبی را به کار می برند. زغال پوست گردو ، هنگام سوختن به اطراف پخش نمی شود. به همین به راحتی در محیط های بسته قابل استفاده می باشد. همچنین مدت زمان طولانی تر می سوزد و از حرارت بالاتری در مقایسه با سایر زغال ها ، برخوردار است. هیچ نوع طعم و مزه بدی به غذا نمی دهد. از این رو در پخت کباب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان زغال قلیان نیز کاربرد دارد.

چرا در تولید زغال فشرده از پوست گردو استفاده می کنیم؟

زغال فشرده نوعی بریکت سوختی است که از مواد اولیه ی بر پایه چوب ساخته می شود. این نوع از زغال مزایای بسیاری نسبت به انواع ذغال های سنتی دارد. از جمله این مزایا می توان به حرارت یکنواخت و بیشتر، سرخ شدن سریعتر و آلودگی کمتر اشاره نمود. زغال فشرده که به آن زغال چینی یا قالبی نیز گفته می شود، در خطوط صنعتی و از طریق به کار گیری چند دستگاه قابل تولید است. طبخ غذا، استفاده در قلیان و حتی به عنوان نوعی سوخت برای گرمایش برخی از کاربرد های زغال فشرده هستند. این کاربردهای متفاوت و روزمره سبب شده تا زغال فشرده به یک نوع سوخت با تقاضای بالا بدل شود.

اما از مهمترین مزایای این زغال های صنعتی، عدم قطع درخت برای تولید آن هاست. در حقیقت زغال های فشرده از مواد ثانویه چوبی مانند خاک اره، پوست گردو و پوست پسته ساخته می شوند. نتیجتا هیچ آسیبی متوجه محیط زیست نمی شود و این مواد نیز تبدیل به زغال های با ارزش شده و به هدر نمی روند.

چرا پخت و پز با زغال بهتر است ؟

اگر اهل تهیه و خوردن کباب‌ هستید می‌دانید که کباب روی زغال به خوبی طبخ شده و طعم بهتری پیدا می‌کند. بنابراین خرید زغال کبابی یکی از ضروریات باربیکیو کردن و پیک نیک به شمار می‌آید. همچنین افرادی که علاقمند به کشیدن قلیان هستند می‌دانند که انتخاب زغال قلیان مناسب یکی از نکات مهم است تا گاز و یا بوی نامناسبی را تولید ننماید. اگر تابحال برای خرید زغال به سوپرمارکت‌ها و مغازه‌هایی که در خصوص فروش وسایل پیک نیک و .. فعالیت می‌کنند سری زده باشید انواع بسته‌بندی و همچنین فله‌ای آن را مشاهده کرده‌اید.

بهترین زغال برای پخت پز ، زغالی است که از خود گاز نامطبوع تولید نکند در اینجا انوع زغال پخت پز دو نوع از بهترین زغال های کبابی را معرفی می کنیم.

زغال لیمو مناسب برای پخت پز است و طعم غذا را تغییر نمی دهد از خود گاز نامساعد تولید نمی کند و غذا را بد مزه نمی کند ولی مشکلی که در خرید زغال لیمو وجود دارد نبود نظارت است. در فروش زغال لیمو چوب درختان خشک شده دیگری غیر از لیمو را به فروش میرسانند در بعضی از اوقات همراه با این زغال ام دی اف های سوخته شده نیز به فروش می رسد که باعث پایین آمدن غذای طبخ شده می گردد.