تعویض کیسه جاروبرقی بدون دردسر و کثیف کاری

تعویض کیسه جاروبرقی بدون دردسر و کثیف کاری : قطعا تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپاریم، زمان مناسب برای تعویض کیسه آشغال جاروبرقی است. وقتی که حس کردید جاروبرقی تمام آلودگی ‌ها و گرد و غبار‌های روی زمین، فرش و یا راه پله ‌ها را به صورت موثری جمع نمی‌کند و دنبال علت کم شدن مکش جاروبرقی هستید، اولین چیزی که باید بررسی کنید پاکت جاروبرقی است. قطعا پر شدن پاکت جاروبرقی ، می‌تواند مهمترین عامل در بروز عملکرد نامطلوب دستگاه شما و کند شدن مکش آن باشد.

اگر کیسه قابل استفاده مجدد باشد می‌توانید آن را تخلیه و شستشو دهید، در غیر این صورت باید کیسه نو را جایگزین کیسه قبلی کنید. کیسه‌های جاروبرقی در دو نوع دائمی و یکبار مصرف موجود هستند، در صورت استفاده از نوع دائمی آن در واقع صرفه جویی کرده‌ایم اما حقیقت این است که تخلیه آن نیز چندان راحت نیست. در صورت تمایل و جهت حفظ کیفیت جاروبرقی خود بهتر است از کیسه‌های یکبار مصرف استفاده کنید که بعد از پر شدن به سهولت آن را تعویض کنید. با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه متوجه خواهید شد که کیسه جاروبرقی شما قابل استفاده مجدد است یا نه.

تعویض کیسه جاروبرقی بدون دردسر و کثیف کاریتعویض کیسه جاروبرقی بدون دردسر و کثیف کاری

مراحل تعویض کیسه جاروبرقی

نکات زیر با دقت بخوانید و اقدام به تعویض کیسه جاروبرقی خود کنید.

۱-  انتخاب  گردوغبار مناسب با دستگاه شما

۲- ماسک صورت

۳- دفترچه راهنمای دستگاه

۴- چند عدد روزنامه جهت جلوگیری از ریختن گردوغبار در محل موردنظر

۵- قبل از شروع به تعویض کیسه، اطمینان حاصل کنید که برق دستگاه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه جدی، وصل نباشد.

۶- بسته به نوع و مدل جاروبرقی شما ممکن است کیسه جاروبرقی در بالا، وسط و یا طرفین دستگاه قرار داشته باشد. محلی که کیسه در آن قرار دارد را باز کنید. ممکن است نیاز باشد شیلنگ را نیز جدا کنید.

۷- حالا باید کیسه را بررسی کنید. در صورت پر شدن ۴\۳، باید کیسه را تعویض کنید.

۸- در این مرحله باید کیسه را با دقت و به آرامی از قاب خود بسته به مدل جاروبرقی گاها با فشار دادن یک دکمه و… از دستگاه جدا کنید. هنگام جدا کردن کیسه مراقب باشید از ریختن گردوغبار جلوگیری کنید.

۹- اکنون کیسه پر شده را مستقیما به سطل زباله انتقال دهید و کیسه نو را آماده کنید. کیسه نو را دقیقا در همان محل کیسه قبلی با دقت نصب کنید. این کار را با دقت انجام دهید در غیر این صورت با یک اشتباه غبار به موتور دستگاه نفوذ خواهد کرد.

۱۰- بعد  از این مطمئن شدید که کیسه را در جای مناسب و مطابق خلاء قرار داده‌اید تا گردوغبار به درستی جمع شود. درپوش را ببندید و اگر شیلنگ را جدا کرده‌اید دوباره وصل کنید.

۱۱- اکنون جاروبرقی را روشن کنید در صورت عادی بودن صدای آن و پر شدن کیسه از هوا به محض روشن شدن، بدانید که شما نحوه تعویض کیسه جاروبرقی را به درستی اجرا کرده‌اید.

چند نکته مهم در خرید پاکت جاروبرقی

  • بیشتر شما فقط به نوع پاکت جاروبرقی ، مارک و یا قیمت فکر می‌کنید اما به سایز و اندازه آن فکر نمی‌کنید. لطفا توجه داشته باشید که برای موثر بودن کیسه در جمع‌ آوری حجم زباله و گردوغبار محیط مورد نظر شما، سایز کیسه بسیار مهم است. بزرگ بودن کیسه و کوچک بودن آن می‌تواند دردسر ساز باشد.
  • همیشه پیش از روشن کردن جاروبرقی کیسه آن را چک کنید. اگر کیسه بیش از حد مجاز پر شده باشد منجر به سوختن موتور دستگاه می‌شود.
  • بسته به نوع زباله ‌ای که با جاروبرقی جمع‌آوری می‌کنید زمان تعویض کیسه متفاوت است. برای مثال اگر بعد از ریختن چوب یا گچ ‌کاری تمیز می‌کنید، ذرات ریز‌تر منافذ باز کیسه را مسدود می‌کنند و این به نوبه خود باعث کاهش چشمگیر نفوذپذیری هوا و عملکرد دستگاه می‌شود.
  • کیسه‌های کاغذی مقرون به صرفه ‌تر از انواع پارچه‌ای خود هستند. همچنین با محیط زیست سازگار هستند.