برای کاهش فوری اسید معده چه بنوشیم

اگر به رفلاکس اسید معده یا بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) مبتلا هستید، ممکن است در وعده های غذایی خود از برخی غذاها و نوشیدنی ها اجتناب کنید. این شرایط باعث نشت اسید معده به مری می شود. علائم GERD تحت تأثیر آنچه می خورید می شود. علائم می تواند شامل سرفه، حالت تهوع و گرفتگی صدا باشد. آروغ زدن، گلودرد، و نارسایی نیز معمولاً با GERD مرتبط هستند. آنچه شما تصمیم دارید در رژیم غذایی خود بگنجانید یا از آن اجتناب کنید می تواند به کاهش برخی از علائم شما کمک کند.

نوشیدنی هایی مانند قهوه، نوشابه و آبمیوه های اسیدی اغلب در صدر فهرست «نبایدها» قرار دارند. این نوشیدنی ها ممکن است خطر علائم GERD را افزایش دهند. در عوض، در اینجا چیزی است که باید برای کمک به کاهش علائم بنوشید.

عوامل موثر در کاهش فوری اسید معده

چای گیاهی

دمنوش های گیاهی به بهبود هضم و تسکین بسیاری از مشکلات معده مانند گاز معده و حالت تهوع کمک می کند. برای رفلاکس اسید از چای گیاهی بدون کافئین استفاده کنید، اما از دمنوش نعناع پرهیز کنید. نعناع برای بسیاری باعث رفلاکس اسید می شود.

بابونه، شیرین بیان، نارون و گل ختمی ممکن است داروهای گیاهی بهتری برای تسکین علائم رفلاکس باشند.

شیرین بیان به افزایش پوشش مخاطی پوشش مری کمک می کند که به کاهش اثرات اسید معده کمک می کند. با این حال، شواهد کافی برای تایید اثربخشی چای رازیانه، ریشه گل ختمی یا پاپایا وجود ندارد.

هنگام استفاده از گیاهان خشک به عنوان عصاره در چای، باید از یک قاشق چایخوری در هر فنجان آب داغ استفاده کنید. برگ ها یا گل ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه پوشانده و دم کنید. اگر از ریشه استفاده می کنید، 10 تا 20 دقیقه دم کنید. برای بهترین نتیجه، دو تا چهار فنجان در روز بنوشید.

توجه داشته باشید که برخی از گیاهان می توانند با داروهای تجویزی خاصی تداخل داشته باشند، بنابراین قبل از امتحان یک داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید. در این میان نوشیدن آب سالم بیش از همه چیز به شما کمک خواهد کرد. اگر به آبی که می نوشید اطمینان ندارید، نسبت به خرید آب اقدام کنید.

بینش هفتگی در مورد روش هایی برای مدیریت شرایط گوارشی و تقویت سلامت کلی روده خود دریافت کنید.

شیر کم چرب یا بدون چربی

هضم شیر گاو برای برخی افراد سخت است و می تواند حاوی مقدار قابل توجهی چربی باشد. مانند همه غذاهای پرچرب، شیر پرچرب گاو ممکن است اسفنکتر تحتانی مری را شل کند، که می تواند علائم ریفلاکس را ایجاد یا بدتر کند.

اگر مجبور هستید از محصولات شیر ​​گاو استفاده کنید، آنهایی را انتخاب کنید که کمترین چربی را دارند.

شیر گیاهی

برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند یا فقط علائم رفلاکس اسید از لبنیات را افزایش می دهند، شیرهای گیاهی راه حل خوبی هستند. امروزه انواع مختلفی از این محصولات موجود است که عبارتند از:

  1. شیر سویا
  2. شیر بادام
  3. شیر کتان
  4. شیر بادام هندی
  5. شیر نارگیل

به عنوان مثال، شیر بادام دارای ترکیب قلیایی است که می تواند به خنثی کردن اسیدیته معده و تسکین علائم رفلاکس اسید کمک کند. شیر سویا حاوی چربی کمتری نسبت به بسیاری از محصولات لبنی است که آن را برای افراد مبتلا به GERD انتخاب ایمن تری می کند.

آب میوه

نوشیدنی های مرکبات و سایر نوشیدنی ها مانند آب آناناس و آب سیب بسیار اسیدی هستند و ممکن است باعث رفلاکس اسید شوند. انواع دیگر آب میوه ها اسیدی کمتری دارند و بنابراین احتمال بروز علائم ریفلاکس در بیشتر افراد کمتر است. گزینه های خوب عبارتند از:

  • آب هویج
  • آب آلوئه ورا
  • آب کلم

نوشیدنی های تازه آب گرفته شده با غذاهای اسیدی کمتر مانند چغندر، هندوانه، اسفناج، خیار یا گلابی

از آنجایی که غذاهای حاوی گوجه فرنگی می توانند علائم رفلاکس را ایجاد کنند، اجتناب از آب گوجه فرنگی نیز ممکن است علائم GERD را کاهش دهد.