استفاده از یونولیت در سقف ساختمان

استفاده از یونولیت در سقف ساختمان، در زمانی که می خواهیم سقف خانه ای را بسازیم باید به عوامل و نکات زیادی توجه کنیم. امروزه هر چه ساختمانمان از نظر وزنی سبک تر و مقاوم تر باشد مناسب تر است و طرفداران بیشتری خواهد داشت. یکی از عواملی که باعث می شود تا وزن ساختمان کم شود، سقف ساختمان می باشد. با انتخاب مصالح مناسب برای سقف می توان این کار را امکان پذیر کرد. با کمک یونولیت سقفی می توان سقف سبک و مقاومی داشت. نام دیگر یونولیت پلاستوفوم است. این محصول از جنس پلی استایرن است و در بتن ریزی سقف استفاده می شود. یونولیت ها در واقع نوعی پیلمر هستند که رنگ سفید دارند و عایق حرارت، رطوبت و صدا می باشند.

یونولیت چگونه ساخته می شود؟

یونولیت برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ ساخته شد. بلورهای ریز جامد و سبکی که از جنس پلی سایرن وارد کارگاه می شود تا جهت تولید یونولیت استفاده شود. این بلورهای ریز طی ۶۰ تا ۷۰ ثانیه با بخار آب حرارت داده می شوند و به صورت مداوم از دستگاه ها رد می شوند تا با فشار هوا از هم جدا شوند تا مرحله اولیه پخت به اتمام برسد. به دلیل وجود گاز پنتان است که این محصول منبسط می شود. در اثر بخار آب این گاز از داخل دانه های پلی استایرن خارج می شود و باعث افزایش حجم و انبساط آن می شود. پخت و قالب گیری تحت حرارت بخار آب صورت می گیرد. به همین دلیل از یک دیگ بخار آب با ظرفیت ۵ تن در ساعت استفاده می شود.

استفاده از یونولیت در سقف ساختمان

استفاده از یونولیت در سقف ساختمان

ویژگی های یونولیت

یونولیت ویژگی های زیادی دارد که در قسمت پایین به چند مورد آن اشاره می شود:
به جای استفاده از چند عدد بلوک سفالی در سقف می توان از یک بلوک یونولیتی استفاده کرد.
استفاده از یونولیت باعث صرفه جویی در مصرف بتن و تیرچه می شود.
این محصول در هنگام تولید و نصب ضایعات و پرتی ندارد.
موجب افزایش سرعت نصب در سقف می شود و اجرای آن را راحت تر می کند.
از آنجایی که حمل یونولیت کار راحت و ساده ای است، بنابراین در هزینه حمل و نقل صرفه جویی می شود.
به عنوان عایق گرما، سرما، رطوبت و صدا عمل می کند.

اندازه و ابعاد یونولیت سقفی چقدر است؟

اگر از یونولیت برای سقف کرومیت یا فلزی استفاده می شود، اندازه یونولیت بین یک تا دو متر طول، ۶۵ سانتی متر عرض و ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر ارتفاع می باشد.
یونولیت حفره دار دارای ۱۱۰ سانتی متر طول، ۵۰ سانتی متر عرض و ۲۵ سانتی متر طول می باشند.
اگر از یونولیت برای تیرچه فندوله یا بتنی استفاده می شود باید طول آن ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی متر، ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتی متر باشد.

از یونولیت سقفی در چه کارهایی استفاده می شود؟

از این محصول در موارد زیر استفاده می شود:
صنایع بسته بندی
تونل انجماد
کانتینرهای حمل مواد
سردخانه ها
عایق های حرارتی

فروش یونولیت در استان های مازندران، گلستان، گیلان

کارخانه فراز فوم البرز بزرگترین تولید کننده فوم، انواع یونولیت و ورق های سردخانه ای آماده ارائه خدمات و فروش عمده محصولات خود با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به مشتریان عزیز می باشد. همچنین کارخانه فراز فوم برای رفاه حال مشتریان خود امکان ارسال محصولات خود به استان های مازندران، گلستان و گیلان را فراهم نموده است. برای آگاهی بیشتر می توانید با کارشناسان و مهندسان کارخانه فراز فوم تماس حاصل نمایید.