آیا آب بطری شده خراب می شود؟ چرا آب تاریخ انقضا دارد؟

بعد از یک ورزش شدید به سراغ آب بطری می‌روید و متوجه می‌شوید که تاریخ انقضای روی آن ۶ ​​ماه پیش تمام شده است. آیا می بایست نگران بود؟ پاسخ کوتاه به همین سوال این است: خیر. احساس یه خرده نگرانی در مورد همین تاریخ انقضا آب ، کلیدی است که بدانید چرا تاریخ انقضا بر روی آب وجود دارد. چیزی که متوجه می گردید ممکن است شما را شگفت زده کند. علاوه بر این، زمانی که کلیدی آگاهی از اینکه چرا تاریخ انقضا در بطری‌های آب وجود دارد، میخواهید بهترین شیوه‌های فعالیت کلیدی آب تاریخ مصرف قبلی را بدانید تا مطمئن شوید که در طولانی‌مدت خویش را ایمن و سلامت نگه می‌دارید.

آن گاه می‌توانید بهترین و آگاهانه‌ترین انتخاب‌ها را هنگام تصمیم‌گیری در گزینه برندهای آب بطری‌شده که می خواهید در آتی خریداری کنید، داشته باشید. در نهایت، از دانستن چگونگی کاهش قرار گرفتن در معرض پلاستیک و شیوه یافتن بطری‌های آبی که به همه‌گیری پلاستیک کمک نمی‌کنند یا این که آسیب‌پذیری شما را در برابر خطرات سالمی دارای ربط با مصرف پلاستیک ارتقاء نمی‌دهند، سود خواهید برد. آنگاه از خرید آب معدنی سالم چطور از آن مراقبت کنیم؟

آب معدنی بطری چگونه خراب می شود؟

در حالی که حتمی نیست نگران نوشیدن آب فاسد باشید، بایستی بدانید چرا آب بطری حیاتی تاریخ انقضا هست تا پیامدهای نوشیدن آب تاریخ مصرف قبلی را فهم کنید. همانطور که معین است، کیفیت واقعی آب نمیباشد که می بایست نگران آن باشید، بلکه بطری پلاستیکی می باشد که آب در آن وجود دارد. معمولاً آب در بطری های پلی اتیلن ترفتالات (PET) به جهت بطری های خرده فروشی و پلی اتیلن حیاتی حجمی بالا (HDPE) برای بطری ها بسته بندی می شود. چیزی که در گزینه همین نوع بطری ها نگران کننده هست همین می باشد که پلاستیک ها بطری مایع را پس از انقضا یا قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد، از جمله قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا ماشین های داغ، آلوده و کثیف می کنند. مواد شیمیایی سمی موجود در این پلاستیک وارد آب می گردند و نه فقط بر طعم آب تأثیر می‌گذارند، بلکه پیامدهای تندستی جدی به جهت مصرف‌کننده هم ایجاد می‌کنند.

به جهت ایمن نگه داشتن شما، بسیاری از شرکت‌های آب بطری تاریخ انقضای دو ساله را بر روی بطری چاپ می‌کنند، اگر چه واقعاً هیچ رویه دقیقی برای پیش‌بینی دقیق روزگار ورود پلاستیک به آب وجود ندارد. تاریخ انقضای دو ساله عمده نشان می دهد که بطری آب به احتمال چه زمانی در معرض گرما قرار گرفته میباشد یا این که چه هنگامی شروع به باز‌نگری می کند، اصلی این حال، حقیقت پشیمانی بار این هست که اکثر بطری های آب ظرف یک‌سری روز پس از خرید در معرض گرمای بیش از حد قرار می گیرند. به خصوص در صورتی که در تابستان خریداری شده باشد. به این دلیل، ممکن هست قبل از اینکه آب منقضی شود، در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار بگیرید. به جهت فهم و شعور پیامدهای مصرف بطری های پلاستیکی در معرض گرما، اهمیت هست که بدانید به چه صورت می توانند بر سلامت شما تأثیر بگذارند تا بتوانید در آتی تصمیمات آگاهانه تری در مورد خرید آب بطری شده، بگیرید.

آب آشامیدنی بطری شده که خراب می شود به چه صورت بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟

در گرمای سوزان ممکن هست فکر کنید که حساس گرفتن یک بطری آب برای آبرسانی و دوباره پر کردن، به تن خود خدمات خوبی انجام می دهید. اهمیت همین حال، آیا می‌دانستید که مطالعه‌ای که در ایالت آریزونا انجام شد نشان اعطا کرد که هر چه روز گرم‌تر باشد، روزگار کمتری ارتفاع می‌کشد تا آب بوسیله مواد شیمیایی سمی پلاستیکی آلوده شود؟ بنابراین واقعاً، ممکن میباشد اصلاً به تن خود خدمات خاصی انجام ندهید. در واقع، شما ممکن می باشد سبب جراحت آن شوید. در صورتی که در ظروف آشامیدنی تندرست به آب باکیفیت دسترسی ندارید، این بدان مضمون‌ نیست که به طور تمام آب آشامیدنی را متوقف کنید.

برای زنده ماندن به آب نیاز دارید. مهم همین حال، به این مضمون‌ است که گزینش آگاهانه‌تر در گزینه اینکه از چه بطری‌های آب بنوشید می‌تواند بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد. احتمال دارد به جای دستیابی به هر آبی که می توانید پیدا کنید، از قبل برنامه ریزی نمایید و به جای آن بطری آب قابل به کارگیری دوباره خود را بیاورید. به جهت این که اکثر شما را متقاعد نمایید که از قبل در آیتم ظرفی که آب خود را در آن قرار می دهید فکر کنید، می بایست بدانید که مصرف پلاستیک چه عواقبی برای تن درستی دارد.

پیامدهای تندستی که می تواند از قرار گرفتن بیش از حد در معرض پلاستیک ساخت شود عبارتند از:

ارتقاء خطر ابتلا به ایراد متابولیک، از جمله چاقی

اثرات رشدی و ساخت مثلی، مانند باروری کمتر

عدم تعادل هورمونی

در حالا بسط سرطان

نقص ایمنی نقایص مادرزادی در کودکانی که در معرض پلاستیک قرار دارا‌هستند

متأسفانه، مصرف پلاستیک عواقب تن درستی بیشتری دارد. بنابراین، برای تندرست و تندرستی شما واجب هست که هر کاری که می توانید به جهت به دست‌کم رساندن قرار گرفتن در معرض پلاستیک انجام دهید، از مدل بطری های آبی که برای نوشیدن آب به کار گیری می کنید، آغاز کنید.